Senaste nytt

Vad motsvarar detta i EuroBonus poäng (om det finns någon ungefärlig jämförelse)?

Brandten

Medlem
Är så dåligt bevandrad i Miles&Smiles programmet och Miles som man tjänar där då ställer frågan. Flög ekonomiklass så ersättningen kanske inte kan jämföras med de 8000 EB-poäng jag fick hos SAS när hörlurarna inte fungerade ordentligt i business.

----------

We have received your message dated 26th February 2016.

Firstly, we apologize for your having to travel in a malfunctioning seat on 25th February 2016 on the TK713 Dhaka/Istanbul flight and for the difficulties you experienced due to this.

In our investigation, we have determined that the malfunction was put on file thanks to the feedback you provided during your journey and has been fixed after the flight.

We hope that you do not encounter such inconveniences again, and we would like to express our apologies by depositing 5000 miles to your Miles and Smiles Account.

----------
 

Jonas C

Medlem
Hmm svårt att avgöra, med tanke på vad man kan använda poängen till. 7500 miles räcker till en inrikesresa i USA i Economy Class, eller 12500 för Business Class. Skulle säga att 5000 miles är en ganska hyfsad kompensation, ifall du har någon avsikt att fortsätta samla miles hos dem.
 

Brandten

Medlem
Hmm svårt att avgöra, med tanke på vad man kan använda poängen till. 7500 miles räcker till en inrikesresa i USA i Economy Class, eller 12500 för Business Class. Skulle säga att 5000 miles är en ganska hyfsad kompensation, ifall du har någon avsikt att fortsätta samla miles hos dem.
Har egentligen inte tänkt samla där men med facit i hand kunde jag ju krediteras TK istället för SK på senaste ARN-IST-DAC-IST-ARN flighten. Jaja...
 

Jonas C

Medlem
Har egentligen inte tänkt samla där men med facit i hand kunde jag ju krediteras TK istället för SK på senaste ARN-IST-DAC-IST-ARN flighten. Jaja...
Om du gör några resor i billig Economy med TK + de 5000 miles du fick, så kan du nog komma upp i 12500 miles. Dvs antalet som krävs för en enkelresa EWR-LAX i United BusinessFirst. Rätt hyfsad valuta skulle jag säga.
 

Brandten

Medlem
Såg nu att jag inte fått in poäng någonstans för flygningen så kan retro-claima hos TK antar jag. Gör ett försök! :)
 
Hittar ingen bättre tråd, men då det gäller Turkish så kanske denna kan användas? En liten anekdot vad som hände mig på en flygning, jag lägger ingen värdering huruvida detta är tillräcklig kompensation eller ej. Vill även förtydliga att jag inte bad om någon kompensation och hade inte tänkt be om någon heller. Men det kanske kan vara en preferenspunkt vad jag fick utifall någon annan råkar ut för något liknande? Eller är det någon annan som har liknade erfarenheter?

Åkte Cancun till Istanbul i mellandagarna i business. I samband med måltid när måltidsbordet drogs ut, så var bordet fyllt med en kletig vätska, typ honung/sirap som droppade ner i knät på mig. Jag hann "sära" på benen men fick ett par fläckar på byxorna på ett lite ostrategiskt ställe, tänk strax under naveln. Nu hade jag ett par kortbyxor på mig som jag ändå tänkt slänga efter resan, så egentligen spelade det ingen större roll. Jag hade även med mig ett par långbyxor som jag tänkt ta på mig strax innan landning, nu fick dessa tas på lite tidigare.

Det blev lite ståhej och flygvärdinnan var framme och beklagade samt försökte få bort kladdet, både på bord och byxor. Vänligt bad jag henne koncentrera sig på bordet och låta mig sköta avtorkning av byxor. Efter ett par minuters torkande och ursäktande så tyckte jag situationen var utagerad, det var knappast flygvärdinnans fel att bordet inte var avtorkat. Hon beklagade igen och meddelade att hon skulle rapportera detta.

I samband med att jag skulle fälla sätet för en tupplur så märkte jag det låg en pöl längst in lådan där man ska lägga fötterna. Geggan på bordet hade givetvis droppat ner där också. Nytt samtal med flygvärdinnan som återigen torkade och beklagade situationen. Ett följdfel på det andra tänkte jag och funderade inte så mycket mer på det.

Idag kom ett mail om kompensation från Turkish. "Thus, to compensate for the inconvenience you’ve suffered, we’d like to offer you a 25% discount off the ticket fare, not including the taxes, fees and fuel surcharge, for a flight reservation on the date of your choice"

Det kan kanske vara ganska okej för att par kortbyxor jag ändå tänkt slänga? Men det beror givetvis om jag kommer flyga med Turkish innan kommande årsskifte, då kompensationen måste utnyttjas innan dess. Hade byxorna varit nyare så kanske jag hade varit av en annan åsikt. Någon som fått en sådan kod och vet om den gäller för 2 personer och kanske tom business? Är ju i och för sig bara att prova, men koden kan inte läggas in förrän precis innan betalning, jag har inte orkat/hunnit ta mig så långt ännu.

Bristen på service och brist på ordning/städning av kabinpersonalen, att det enbart fanns en halv flaska champagne (även det ena vinet var slut) samt slut på maträtter var för mig ett betydligt större problem för min upplevelse av Turkish än mina smutsiga byxor. Efter vad jag läst mig till på diverse forum för reseupplevelser med Turkish, så var förväntningarna inte särskilt stora innan flygningen. Men funkar koden så kanske kan ge dem en ny chans?
 

Berglund

Medlem
En kompensation som bygger på att jag ska betala mer, putta in mer pengar i säljarens bolag är generellt sett en svag kompensation. Antingen får jag rabatt/pengar tillbaka på den vara/tjänst jag redan köpt eller så får man ersätta mig monetärt i en separat transaktion. Jag vill inte behöva komma tillbaka eller vara tvingad att köpa mer för att kunna åtnjuta min tidigare sekundära vara/tjänst.
 
Toppen