Bo Norvinge
Ny medlem
För snart ett år sedan beställde jag via SAS websida en t-o-r Helsingfors Finland. Efter att avklarat allt med själva flyget och tryckte på sista "knappen" och inväntade diverse bekräftelser m.m. hamnade jag i en avdelning där jag erbjöds hotellrum på den aktuella orten. Jag fann det ju naturligtvis lika bra att beställa rummet direkt, och jag valde då Scandic baserat på i första hand mitt bonusprogram där och i andra hand avstånd.
Nåväl, ett tag senare noterade jag i mitt poängsaldo att jag bott på hotellet men fått 0 poäng.
Efter att kontaktat Scandic fick jag svaret att då det gick via Expedia så får jag inga poäng på övernattningarna. Men jag tänkte ju naivt att jag via SAS istället kan få ut lite Eurobonuspoäng då de har ett bonus-samarbete med Scandic och främst då denna bokning gick via sas.se.
Men icke. Samma svar. Inga poäng då det gick via mellanhand.
Jag ställde frågan till pressansvarig på SAS varför man länkar till Expedia och inte tydligt klargör att bokningar denna väg inte är Eurobonusgrundade.
Detta var strax före sommaren 2015. De skulle återkomma, men de sa väl kanske inte när, för jag har ännu inte fått svar.
Då jag heller inte köpt resa via sas.se sedan dess (av andra anledningar förvisso) vet jag inte om det fortfarande länkar till icke bonusgrundande sammarbetspartners.
Hur ligger det till med detta idag?
Kanske inget att hänga upp sig på, men har man valet att kunna få några poäng eller inte väljer man ju gärna att fylla på lite i saldot. Eller hur?
Nåväl, ett tag senare noterade jag i mitt poängsaldo att jag bott på hotellet men fått 0 poäng.
Efter att kontaktat Scandic fick jag svaret att då det gick via Expedia så får jag inga poäng på övernattningarna. Men jag tänkte ju naivt att jag via SAS istället kan få ut lite Eurobonuspoäng då de har ett bonus-samarbete med Scandic och främst då denna bokning gick via sas.se.
Men icke. Samma svar. Inga poäng då det gick via mellanhand.
Jag ställde frågan till pressansvarig på SAS varför man länkar till Expedia och inte tydligt klargör att bokningar denna väg inte är Eurobonusgrundade.
Detta var strax före sommaren 2015. De skulle återkomma, men de sa väl kanske inte när, för jag har ännu inte fått svar.
Då jag heller inte köpt resa via sas.se sedan dess (av andra anledningar förvisso) vet jag inte om det fortfarande länkar till icke bonusgrundande sammarbetspartners.
Hur ligger det till med detta idag?
Kanske inget att hänga upp sig på, men har man valet att kunna få några poäng eller inte väljer man ju gärna att fylla på lite i saldot. Eller hur?