Senaste nytt

Man ska aldrig säga aldrig, men aldrig mer codeshare via resebyrå!

Brandten

Medlem
Jag visste ju att @agehall har rätt i sina budord men pust stånk och stön vilken jobbig (läs stressig) start på Mexiko resan vi haft.

Oslo kunde inte checka in oss... Men bagaget kunde de skicka till IAH (vilket de också gjorde utan att veta om vi kommer med FRA-IAH flighten).

Vi kunde inte checka in i appen, som visade massa olika felmeddelandem. Kunde dock välja nya platser i appen men alltså inte gå vidare till själva checkin. Landat sent i FRA med efterföljande taxi i evigheter och sedan bussgate.

Sprang genom terminalen, genom två säkerhetskontroller utan boardingpassen (fast track genom Business / First köerna (stod inget om att *G egentligen hade access men ingen brydde sig) till gate Z62 där vi till slut fick boardingpassen och plats på upper deck. 10 pax här uppe som uppgraderat till Premium Economy för 299 euro. Tyckte det var lite styft så vi sitter separerade just nu men har alla möjligheter att byta under flight så det löser sig.

Återkommer med mer info om allt senare... Är visst telefonförbud på den här semestern. Men, blir man risig i kistan och måste hänga på muggen i 30 min så kan jag ju inte göra något åt det. ;)

20160304_091936.jpg

20160304_093207.jpg

20160304_093155.jpg
 

Svante

Medlem
"10 pax här uppe som uppgraderat till Premium Economy för 299 euro."

Men PE är ju på nedervåningen???

"Jo men de uppgraderade ändå vilket resulterade i totalt 20 pax här uppe i ekonomi."

Förstår fortfarande inte...
 

Brandten

Medlem
Sorry

Här uppe = ekonomi.

10 pax satt här uppe i ekonomi och uppgraderade sig till PE för 299 euro. Vart dom tog vägen vet jag inte men antagligen längst fram på undervåningen.

Det är totalt 20 ekonomi pax här uppe i vanliga ekonomi efter att dessa 10 pax försvann från ekonomi till PE vilket gjorde att vi fick bra med plats.
 
Toppen