Senaste nytt

British Airways 777, välja plats men seatmap skiljer sig från seatguru ?

JimmyH

Medlem
Jag vill börja med att varna känsliga läsare att det här gäller en fråga om economy class och det på en flygning som tar 12 timmar...

Har efter lite trixande och med hjälp av change-a-frequent-flyer-number-british-airways lyckats ändra till mitt Air Berlin guld nummer och kan nu välja platser utan kostnad.

Nu till mitt problem , på BAs hemsida får jag upp infon enligt nedan men jag kan inte hitta någon motsvarande konfiguration på seatguru så min fråga är väl om jag kan lita på den bilden eller ej när jag väljer plats ?

upload_2016-3-1_20-57-19.png



Några tips om bästa plats ?

På hemvägen (MIA - LHR) verkar det vara en gammal 747 och där ser rad 30 ut att ha lite bättre benutrymme på BAs hemsidan men inte heller här verkar seatguru hålla med ??
 

Attachments

  • upload_2016-3-1_20-56-8.png
    upload_2016-3-1_20-56-8.png
    37,4 KB · Visningar: 161

AABack2ARN

Medlem
Det enda generella råd jag kan ge är att inte lita på seatguru. Visst händer det att flygbolagens egna sidor visar fel seatkonfiguration men i förhållande till det skräp (enligt mig) som seatguru publicerar är flygbolagens egna hemssidor att betrakta som facit.

Vilken skillnad är det mellan seatguru och kartan ovan?
 

agehall

Medlem
Jag tror aldrig jag flugit med en BA 772 i treklasskonfig, men om man läser vad som står så ser det ut som att det är färglagt fel i skissen - det finns ju bara 24 säten i WT+ och de finns på rad 12-14. Därefter kommer vanlig economy.
 
Toppen