Senaste nytt

Bästa GO-platserna i SAS nya A340-kabin?

Är inte numreringen samma o go för 330 och 340? Har för mig att det är 30 (precis efter plus) samt 41 (nödutgången) på 340 också.
 

ekf

Medlem
Sitter på rad 31 just nu på SK997 (A340), de ser ut att ha det riktigt bra på rad 30... Vet inte hur det ser ut längre bak, då jag inte promenerat runt ännu.
 

Firetee

Medlem
Är inte numreringen samma o go för 330 och 340? Har för mig att det är 30 (precis efter plus) samt 41 (nödutgången) på 340 också.

Enligt bifogad bild ser det inte riktigt ut så? Men kan vara fel?
 

Attachments

  • SAS A340 Ny.JPG
    SAS A340 Ny.JPG
    35,8 KB · Visningar: 663

palmen

Moderator
SAS A340 har denna config med ny kabin
upload_2016-2-29_21-37-6.png


SAS A330E (de nya A330 som levereras 2015 och 2016) har denna seat config
upload_2016-2-29_21-35-52.png


SAS A330 (de gamla planen) har denna config
upload_2016-2-29_21-38-37.png
 

ekf

Medlem
Skulle du kunna kolla hur det ser ut vid rad 40 och 41? Snäääälla? :)
Javisst!

30ABCDEFGH är alla helt okej, hyfsat gott om benutrymme men ändå en lite ombonad krypin-känsla

40AB+GH är helt okej, massor med benutrymme, men ingen krypin-känsla alls. Dessutom precis jämte toaletterna, så det formas en lite kö vid benutrymmet.

41CDEF såg ut att vara sämre än en vanlig plats i Go, pga taskigt benutrymme iom toaletterna direkt framför platserna.

37AB+GH, 38CDEF, 51GH, 55ABCDE, är alla platser med en vägg bakom. Det såg dock ut som att det gick fint att fälla sätet på dessa platser, så om man råkar få någon av de platserna så är det ingen större kris på torpet.

I övrigt tycker jag att det verkar vara "okej" med plats i Go, får känslan av att det är rymligare än i gamla kabinkonfigurationen.

Edit: Jag rättade lite ovan, blandade ihop rad 40+41. 40 är exitrow.
 
Last edited:
Satt på rad 30 i förra veckan hem från Peking. Riktigt gott om benutrymme. Trodde först det var plusplats, då det fanns en plusskärm på baksidan av stolen raden framför. Men den körde bara slingan med sasresemålen, den riktiga skärmen fick man fälla upp från armstödet, av modell go. När plus fäller sin stol framför så blir det väldigt tight mellan skärmen och stolsryggen, så har man möjlighet så välj inte mittensätena med fyra platser. Om rad 40 är den med nödutgång, så är där också bra med plats, bättre om jag inte minns fel, då det inte finns någon stolsrad framför, åtminstone inte på sidoplatserna. Däremot blir det nog mycket spring, då toaletterna är precis framför. Så har man möjlighet, så välj dessa.
 
Toppen