Senaste nytt

Uppgradering med poäng, inga poäng ?

Mikeswede

Medlem
Flög London till Peking med BA i första klass. Biljetten var ursprungligen businessclass men sedan uppgraderad med poäng. Nu säger BA att jag inte får några tierpoints eller avios alls för denna sträcka. Har fåt poäng för övriga sträckor i samma bokning. Border jag inte få tierpoints och avios enligt originalbokningen (business) ?
 

NotRyan

Medlem
Flög London till Peking med BA i första klass. Biljetten var ursprungligen businessclass men sedan uppgraderad med poäng. Nu säger BA att jag inte får några tierpoints eller avios alls för denna sträcka. Har fåt poäng för övriga sträckor i samma bokning. Border jag inte få tierpoints och avios enligt originalbokningen (business) ?

Ja, det ska du få... Som kuriosa kan nämnas att när jag uppgraderade en WT+ till CW med Avios så fick jag TP och Avios för CW, men du skall ha för originalklassen definitivt....
 

agehall

Medlem
Det brukar bli fel då och då när man uppgraderar. Om man inte är nöjd med resultatet så är det enklast att först göra ett claim online och om det inte funkar så ringer man in och förklarar problemet.
 

EricT

Medlem
Flög London till Peking med BA i första klass. Biljetten var ursprungligen businessclass men sedan uppgraderad med poäng. Nu säger BA att jag inte får några tierpoints eller avios alls för denna sträcka. Har fåt poäng för övriga sträckor i samma bokning. Border jag inte få tierpoints och avios enligt originalbokningen (business) ?

Har du ringt?
 

Jonas C

Medlem
Det brukar bli fel då och då när man uppgraderar. Om man inte är nöjd med resultatet så är det enklast att först göra ett claim online och om det inte funkar så ringer man in och förklarar problemet.
Får man inte Avios och TP för den nya klassen när man uppgraderar för poäng? @bnr fick det i vintras när han uppgraderade till First med Avios, eller var detta åter igen ett fel i systemet.
 

Mikeswede

Medlem
Har nu varit i kontakt med BA kundtjänst. Svaret blev "xxx har dom inte fixat den buggen ännu" Vet ännu inte om jag får poäng för originalklass eller har tur och får first poäng. Tack för snabba svar och support !
 
Toppen