Senaste nytt

Bästa Accorhotellet i Sydney?

gunry

Medlem
Har ungefär 12000 poäng att spendera på en eller två nätter i Sydney i sommar. Funderar på Pullman Quay Grand Sydney Harbour eller Sofitel Sydney Wentworth. Eller är det något av de andra 700 Accorhotellen i Sydney jag ska titta på?

Bryr mig inte jättemycket om läget, bara mest lyxkänsla för poängen/pengarna. :)
 

staff

Medlem
Har bara provat Pullman Hyde Park (tidigare Marriott). Minns det som helt ok. Mycket trevlig lounge-personal.
 

Voyageur

Medlem
Har ungefär 12000 poäng att spendera på en eller två nätter i Sydney i sommar. Funderar på Pullman Quay Grand Sydney Harbour eller Sofitel Sydney Wentworth. Eller är det något av de andra 700 Accorhotellen i Sydney jag ska titta på?

Bryr mig inte jättemycket om läget, bara mest lyxkänsla för poängen/pengarna. :)

Sydney wentworth har jag bott på samt Pullman hyde park. Sofitel hade inget i övrigt att önska. Ingen tillgång till lounge som Platinum och rummen hade inget utöver det vanliga. Ett högst ordinärt 4 stjärnigt hotell skulle jag påstå. Servicen i restaurangen var under all kritik, bordet som vi fick torkades aldrig av och var fullt av smulor och annan skrutt.

Pullman å andra sidan levererade. Bra lounge med utmärkt frukost! Mycket att välja på. Rummen helt ok, inget direkt att anmärka på. Möjlighet till skön utsikt över staden. Trevlig personal och bra läge.
 

gunry

Medlem
Tack för svaren. Pullman Quay Grand Sydney Harbour är klart dyrast av de tillgängliga. Frågan är om det är värt priset.
 
Toppen