Senaste nytt

Recension: Norwegian Premium Economy Arlanda - New York

BusinessClass

Redaktör
Har läst de flesta reserapporter här på BC och känner att jag ska försöka att bidra med en egen. Väntar ännu på min första Business class flygning samt kanske någon dag även en första first. Så länge njuter jag av era rapporter på forumet och hoppas att ni kan finna något läsvärt i denna rapport…
 

perhall

Medlem
Rolig reserapport att läsa! Jag får nästan intrycket - både av bilderna och av texten - att DY Premium Economy är lite bättre än andra Premium Economy. Fördelen generellt med Premium Economy är ju förutom att det är rymligare och ingår mer saker att det ofta är långt från fullbelagt. Ska just ge mig av till HKG med Aeroflot och misstänker att det är trängre i Economy-kabinen än i Premium Economy.

Jag brukar undvika DY utom i undantagsfall i Norden men det här lät ju ganska bra. Får testa Dreamliners PE snart.

Sen tycker jag det verkar märkligt - men kul för dig - att de tar med passagerare till halvhemliga personalutrymmen...

Per
 

Brandten

Medlem
RIKTIGT bra rapport måste jag säga. Saknar kanske lite flygbilder (exteriör och kabin) men som sagt, mycket bra.

CPH paxen kan inte ha varit glada åt beslutet att flytta kärran till ARN. Sämre beläggning (läs: mindre ersättning att betala ut för DY) som rättfärdigar ett sådant beslut?
 

011430121

Medlem
CPH paxen kan inte ha varit glada åt beslutet att flytta kärran till ARN. Sämre beläggning (läs: mindre ersättning att betala ut för DY) som rättfärdigar ett sådant beslut?
Nu kanske inte DY är kända att följa EU261/2004 regler eller inte följa Allmänna Reklamationnämden utfall om det " går emot" DY, saknar kommentarer från Björn Kojs varför de inte alltid följer Allmänna Reklamationnämden
 

AX22100

Medlem
RIKTIGT bra rapport måste jag säga. Saknar kanske lite flygbilder (exteriör och kabin) men som sagt, mycket bra.

CPH paxen kan inte ha varit glada åt beslutet att flytta kärran till ARN. Sämre beläggning (läs: mindre ersättning att betala ut för DY) som rättfärdigar ett sådant beslut?
Tack för de varma orden! Håller med om att det hade vart kul med lite fler bilder på kabinen, tyvärr så blev det ju en nattflygning och som du ser så ville inte iPhonens kamera samarbeta...

Så som jag kunde tolka det så var det sämre beläggning på det flyget, så antagligen är det som du skriver, mindre ersättning att betala ut för Norwegian.
 
Toppen