Senaste nytt

Gratis uppgradering på Heathrow Express som Star Alliance Gold

helgonet

Medlem
Varje gång jag landar på Heathrow så möts jag av minst 2-3 Heathrow Express anställda som vill sälja mig biljetter till Paddington innan jag når tågen. Även denna gång haffades jag av dem. Jag frågade dem om de kände till nyheten och de var helt på det klara med förmånen och var förberedda. De kikar på guldkortet, tar först betalt för vanlig biljett och printar därefter ut en voucher för uppgraderingen. Både biljett och voucher scannas sedan i förstaklass vagnen av konduktören.

Oklart hur automaterna fungerar, har som sagt aldrig hunnit till en innan jag kunnat köpa biljett och hur kontrollen av guldkort görs där, om det ens fungerar.
 

helgonet

Medlem
Vad är de för skillnad mellan klasserna ombord? Visste inte ens att de fanns olika klasser :)

Den enda skillnaden är att du sitter lite mer bekvämare med något bredare stol, du har tillgång till några internationella tidningar och har äran att sitta längst fram i tåget. Därutöver märkte jag ingen skillnad. Resan tar ju blott 15 minuter, underbart är kort!
 

karho

Medlem
Den enda skillnaden är att du sitter lite mer bekvämare med något bredare stol, du har tillgång till några internationella tidningar och har äran att sitta längst fram i tåget. Därutöver märkte jag ingen skillnad. Resan tar ju blott 15 minuter, underbart är kort!

Jag tycker själv att det kan vara rätt värt med första klass, om man har massa bagage att släpa på och garanterat vill ha en sittplats. Att hitta både gott om plats till sitt bagage och en sittplats kan vara svårt vid vissa tidpunkter.

Så, tack för tipset @GBG!
 
  • Gilla
Reactions: GBG

fleetheseen

Medlem
Funkade ju kanon! Köpte en vanlig standard tur och retur och precis som tidigare nämnts var det bara o flasha med guldkortet så var det inga problem alls. Lite trevlig vardagslyx :cool:
 
Toppen