Senaste nytt

Marriott Hong Kong SkyCity

Swisser

Medlem
Hur var Marriott SkyCity och deras executive lounge? Jag har länge funderat på att prova hotellet vid någon flight via HKG. Är det gångavstånd från flygplatsen till hotellet?

Mod edit: Detta inlägg har brutits ut från en annan tråd, citeringen i inlägget är borttaget.
 
Last edited by a moderator:

AABack2ARN

Medlem
Hur var Marriott SkyCity och deras executive lounge? Jag har länge funderat på att prova hotellet vid någon flight via HKG. Är det gångavstånd från flygplatsen till hotellet?

Absolut gångavstånd till och från hotellet. Gå ut via T2 så är det bara att gå över parkeringen. Tar på sin höjd 5 minuter.

Loungen tycker jag var bra. Ganska luftig och ok utbud i linje med andra lounger inom Marriott-gruppen. En härlig altan där man kan se inflygningarna till flygplatsen. Har för mig att jag fick välja på frukost i loungen eller hela buffen i matsalen som Gold Elite.
 

Agö

Medlem
Absolut gångavstånd till och från hotellet. Gå ut via T2 så är det bara att gå över parkeringen. Tar på sin höjd 5 minuter.

Loungen tycker jag var bra. Ganska luftig och ok utbud i linje med andra lounger inom Marriott-gruppen. En härlig altan där man kan se inflygningarna till flygplatsen. Har för mig att jag fick välja på frukost i loungen eller hela buffen i matsalen som Gold Elite.
Hur är sviterna?
 

David

Medlem
Hur är sviterna?

Denna fick jag i vintas:

MarriottHKSkyCitySuite2015_1.jpg
MarriottHKSkyCitySuite2015_2.jpg
MarriottHKSkyCitySuite2015_3.jpg
 

AABack2ARN

Medlem
@David: Tror jag fick en liknande på mitt ena besök. De övriga gångerna har jag fått ett vanlig rum men med havsutsikt - vilket uppenbarligen räknas som en uppgradering.
 

Swisser

Medlem
Ser rätt trevligt ut och bekvämt nära flygplatsen, men hur är det med ljudisoleringen. Störs man mycket av all flygverksamhet eller har de lyckats bra med ljudisoleringen? Annars är det väl öronproppar och Bose som gäller.
 

pswe

Medlem
Ser rätt trevligt ut och bekvämt nära flygplatsen, men hur är det med ljudisoleringen. Störs man mycket av all flygverksamhet eller har de lyckats bra med ljudisoleringen? Annars är det väl öronproppar och Bose som gäller.
Bose eller booze är frågan...jag sov gott utan båda :)
och på den här sidan tolkas det väl snarare som en fördel att man får utsikt över plattan och startbanan :)
 

AABack2ARN

Medlem
Gillar man flygplan får man också gilla lite flygplansljud... ;) I synnerhet om man bor vid en flygplats.

Visst kunde man höra flygplanen men inget som störde tyckte jag i alla fall. Mycket ljudisolerat mellan rummen och ut mot korridoren.
 
Toppen