Senaste nytt

Frågor om Turkish Airlines Miles&Smiles

Brandten

Medlem
Fick nedan email för några veckor sedan.

1) Tolkar jag det rätt att efter min resa ARN-IST-DAC-IST-ARN med TK nu så har jag Elite card 1år? Eller måste den resan även vara 15000 miles?

2) Hur många M&S poäng hade jag tjänst i Y class hos TK? Funderar på om det genererar mer poäng som jag kan använda på flygningar eller uppgradering än vad Eurobonus motsvarar (brukar bli runt 2500-3000 EB-poäng om jag inte kommer ihåg fel).




Welcome to Miles&Smiles Turkish Airlines' advantageous Frequent Flyer Program. Elite card trial period will be valid for 4
months. As of start date of elite membership within 4 months trial period one international Turkish Airlines flight should be
realized for extending your card validity date to 1 year, if 15.000 status miles accumulate at the end of the first year elite
membership will extend 1 year more and the total validity date will be 2 years.
 
Last edited:

JSQ

Medlem
1) Jag tolkar det som om att din resa ska räcka för att få TK Elite Card i 1 år, om du sedan skulle få ihop 15 000 miles så skulle det innebära att du har det i 2 år. Så tolkar jag det i alla fall, sen om det är rätt eller fel är en annan sak :)
 

Brandten

Medlem
Det har varit en nervös period sedan min flygning eftersom jag inte sett röken av några poäng varken på Eurobonus kontot eller Miles & Smiles kontot. Då jag angivit mitt EB-nummer på bokningen trodde jag det var kört att kreditera till M&S men ställde frågan till kundtjänst via webbformuläret och som vanligt svarade de snabbt och trevligt att min flygning nu är registrerad på M&S kontot och att mitt TK Elite blir förlängt 1 år. :)
 

Juraj

Medlem
Mitt nuvarande guldkort går ut i mars 2017, men jag har nyss återkvalificerat för guldstatus. När brukar Turkish skicka ut nya kort - snabbt efter återkvalificeringen eller närmare datumet då ens gamla kort går ut?

Hur ser kvalperioden ut hos Turkish? Jag blev guld i mars 2015 så jag antar att alla statuspoäng som jag samlar in fram till mars 2017 inte räknas till nästa återkvalificering, eller hur?

@Jonas C :)?
 

Impendill

Medlem
Fick nedan email för några veckor sedan.

1) Tolkar jag det rätt att efter min resa ARN-IST-DAC-IST-ARN med TK nu så har jag Elite card 1år? Eller måste den resan även vara 15000 miles?

2) Hur många M&S poäng hade jag tjänst i Y class hos TK? Funderar på om det genererar mer poäng som jag kan använda på flygningar eller uppgradering än vad Eurobonus motsvarar (brukar bli runt 2500-3000 EB-poäng om jag inte kommer ihåg fel).




Welcome to Miles&Smiles Turkish Airlines' advantageous Frequent Flyer Program. Elite card trial period will be valid for 4
months. As of start date of elite membership within 4 months trial period one international Turkish Airlines flight should be
realized for extending your card validity date to 1 year, if 15.000 status miles accumulate at the end of the first year elite
membership will extend 1 year more and the total validity date will be 2 years.


Hur fick du en trial? matchade du och i sa fall hur?
 
Toppen