Senaste nytt

Välja plats Sas Plus Europa

wheaa

Medlem
Tjena!

Gjorde precis två europabokningar i Plus och såg att jag inte längre hade möjlighet att välja plats vid bokningen. Är det nått nytt att man inte får välja plats längre?
 

malmokalle

Medlem
Jag gjorde en bokning igår, Plus till Alanya. Bokningen gjordes i SAS appen och där hittade jag heller ingen möjlighet att boka plats. På sas.se fungerar det utan problem.
 

Nilann

Medlem
Bokade GOT-CPH-ATH t/r i Plus igår och kunde välja platser på samtliga flyg. Det var en bonusresa 2-4-1 eftersom vouchern inte skulle frysa inne.
 

malmokalle

Medlem
Precis som det sett ut sen stenåldern::)

upload_2016-2-17_14-32-30.png
 
Last edited:

dino_81

Medlem
Tjena!

Gjorde precis två europabokningar i Plus och såg att jag inte längre hade möjlighet att välja plats vid bokningen. Är det nått nytt att man inte får välja plats längre?

Vilken destination och är flygningen opererad av något inhyrt bolag? Jag märkte att jag inte kunde välja sittplats (är EBG) på en flygning till Riga som opereras av Flybe. Har tidigare haft samma "problem" med SK-flygning ex-CPH som opererats av Cimber.

bokning.jpg


Möjligheten ("knappen") i ovan dialog finns inte alls vilket den gör på bilden som @malmokalle bifogat.
 
Toppen