Senaste nytt

Direkbuss Newark - Manhattan (el Long Island, Queens)

inka

Medlem
Finns det någon flygbuss (ej liten shuttle bus) från Newark - Manhattan? Kan man boka innan eller betalar man på plats? Pris?
 
Jag har åkt bussen som går mellan Newark och Port Authority Bus Terminal. Den kostade för 4 år sen 15 USD per person.

Dock skulle jag rekommendera er att ta airport train som går bort till Newark Int Station (tar 2-3 min) sen åka Tåget (NJ Transit) direkt in till Penn Station, kostar 10USD så är billigare och tyckte de var mycket trevligare än att åka bussen som fastnade i köer.
 

inka

Medlem
Jag har åkt bussen som går mellan Newark och Port Authority Bus Terminal. Den kostade för 4 år sen 15 USD per person.

Dock skulle jag rekommendera er att ta airport train som går bort till Newark Int Station (tar 5 min) sen åka Tåget direkt in till Penn Station, kostar 10USD så är billigare och tyckte de var mycket trevligare än att åka bussen som fastnade i köer.
Tack, var lite inne på tåg först men tänkte att det var smidigare med buss eftersom vi har både stor resväska och handbagage.
 

Alf

Medlem
Tack, var lite inne på tåg först men tänkte att det var smidigare med buss eftersom vi har både stor resväska och handbagage.

Jag har tagit tåget med mycket bagage och det var en pina att släpa på allt genom långa sträckor på stationerna och det var trångt på tåget. Aldrig mer tåget. Bättre att satsa på att förbeställa någon billig limovariant så kommer man direkt till hotellet.
 

inka

Medlem
Jag har tagit tåget med mycket bagage och det var en pina att släpa på allt genom långa sträckor på stationerna och det var trångt på tåget. Aldrig mer tåget. Bättre att satsa på att förbeställa någon billig limovariant så kommer man direkt till hotellet.
Ja vi skippar detta, dock hittar jag inte ngn billig limovariant, är 4 pers och priserna verkar ligga från 150 - 250 Dollar till Long Island, ifs är vi 4, men känns inte så billigt ändå...men är väl bara att gilla läget :)
 

RickardG

Medlem
Jag har tagit bussen några gånger (Newark Airport Express) och det kostar USD 16 per pers enkel väg. Tar normalt 50-90 min beroende på trafik. Är ni fyra pers är det helt fel att åka buss, då är en Uber perfekt eftersom ni är fyra att dela på kostnaden och kan ta en standardbil.
Det låter också på frågeställningen som att Manhattan inte är din slutdestination och då blir det ännu mer fel med bussen.
 

FLarsson

Medlem
Borde det inte finnas någon buss som går direkt från EWR till JFK eller LGA om ni nu ändå ska ut till Queens/Long Island!?
 

AABack2ARN

Medlem
Rymmer en Uber standardbil verkligen 4 personer med bagage (dvs incheckat + handbagage per person)?

Borde det inte finnas någon buss som går direkt från EWR till JFK eller LGA om ni nu ändå ska ut till Queens/Long Island!?

Och därifrån ta en taxi menar du? Tar väl i värsta fall en jäkla tid även om det troligen borde bli lite billigare.
 
Toppen