Senaste nytt

[Liverapport] Qatar Airways Business och First Class

Så var de nu dags att ge sig ut på nya äventyr. Ikväll ska jag flyga Qatar Airways för första gången i Business class och detsamma gällande First Class på A380 imorgon bitti ut från Doha. Här kan ni följa resan på väg ner mot Bangkok. Avgång 21:25 ikväll från Arlanda och jag sitter nu i Swedavias lounge som är efter passkontrollen borta på F-piren.

Check-in va riktigt befolkat, incheckningen tog 15 min med kön och processen..
image.jpg

Väskan tagades med First Class hela vägen och fick 2 separata boardingpass då tydligen vill Qatar ha klart för sig vem som reser C och vem som reser F.
image.jpg

Loungen, densamma som Emirates använder.
image.jpg

image.jpg
 
Är det någon sprit där på kvällarna?
Just vid transfer i Doha görs det enorm skillnad på folk och folk....vilket alla borde ta efter!
Vad har du för erfarenheter? Jag frågade check in här och dom sa att de möter vid planet, något jag inte alls förväntat mig. Dock ska sån info tas med en nypa salt då QR har gjort misstaget och låta SAS groundhandling ta hand om deras check in här på Arlanda o_O
 

JohnnyWilde

Medlem
Vad har du för erfarenheter? Jag frågade check in här och dom sa att de möter vid planet, något jag inte alls förväntat mig. Dock ska sån info tas med en nypa salt då QR har gjort misstaget och låta SAS groundhandling ta hand om deras check in o_O
Alla i C har fast track om man bara visar det tydligt så troligtvis har F ännu större prio varför de även möter upp.
Hoppas på remote stand
 
Alla i C har fast track om man bara visar det tydligt så troligtvis har F ännu större prio varför de även möter upp.
Hoppas på remote stand
Jo när jag flög EK i First class hade de inte någon Fast track, samtidigt hade 3 fulla B777-300ER landat så va kaos i transferkön, jag blev lite sur (ursäkta jantelagen) men gick bara fram och körde "Dont you know who I am" till en i personalen, vips först i kön :)

Hur ofta blir de apron position nu när nya Doha flygplats har öppnat? Tänker mig de är ändå en Dreamliner vi kommer med.
 

JohnnyWilde

Medlem
Jo när jag flög EK i First class hade de inte någon Fast track, samtidigt hade 3 fulla B777-300ER landat så va kaos i transferkön, jag blev lite sur (ursäkta jantelagen) men gick bara fram och körde "Dont you know who I am" till en i personalen, vips först i kön :)

Hur ofta blir de apron position nu när nya Doha flygplats har öppnat? Tänker mig de är ändå en Dreamliner vi kommer med.
3/3 so far varav 2/2 på nya flygplatsen!
 
Toppen