Senaste nytt

Vilket bonusprogram...?

mytt

Ny medlem
Hej,
Jag har en ny tjänst som innebär att jag kommer resa mycket mer än tidigare. Nu undrar jag (som många andra här) vilket bonusprogram som är bäst för mig.
Jag kommer att resa minst en gång/ månad mellan Göteborg och Boston, och förutom det 2-5 resor inom Europa (Tyskland, Schweiz, Belgien, ev Frankrike spanien). Jag flyger enbart ekonomiklass.

Är det möjligt att tjäna ihop till någon bonusresa utan att åka business eller mer? Hur skall jag tänka när jag väljer program?

Tack för hjälpen!
-mytt.
 

Lynx

Medlem
Eurobonus SAS skulle jag säga, särskilt nu med SAS nya linje till Boston från CPH. Med SAS får du alltid 100% poäng (än så länge)
 

mytt

Ny medlem
Hej Lynx, tack för ditt råd. Biljett med SAS från CPH kostar 1.5 - 3 ggr mer än motsvarande resa via Frankfurt eller London. Hittills har jag flugit med Lufthansa eftersom jag då kunnat få ett biljettpris på 7-10000 kr GOT-BOS. British Airways verkar ha liknande priser.

Vad jag försöker säga med allt detta är att priset per resa begränsar mina möjligheter.
-mytt.
 

olo

Medlem
Från Göteborg nås dina Europa-destinationer bäst med *A. SAS, Lufthansa och Brussels ger det bästa linjenätet.
Allternativet är oneworld och då är det via London eller Berlin.
Jag hade satsat på SAS Eurobonus och försökt flyga SAS och Lufthansa. Kombinera Eurobonus med Amex Elite, så rör du dig snabbare mot Guld.
 

Lynx

Medlem
Hej Lynx, tack för ditt råd. Biljett med SAS från CPH kostar 1.5 - 3 ggr mer än motsvarande resa via Frankfurt eller London. Hittills har jag flugit med Lufthansa eftersom jag då kunnat få ett biljettpris på 7-10000 kr GOT-BOS. British Airways verkar ha liknande priser.

Vad jag försöker säga med allt detta är att priset per resa begränsar mina möjligheter.
-mytt.

SAS öppnar linjen först i slutet av mars, så kolla framåt, söker jag i april GOT-BOS hittar jag priser kring 5200 t/R, men det beror på hur länge du är borta...
 

Kricka

Medlem
@mytt Om du reser enbart ekonomi så är nog SAS Eurobonus det bästa valet.
När du reser inom Europa har du ju alltid möjligheten att tjäna (lite) poäng även
via Lufthansa och andra medlemmar i Star Alliance om deras flygtider passar
bättre.
Som nämndes ovan så kan man kombinera sin intjäning genom att skaffa ett
Amex/EB kreditkort av något slag för att ev. betala flygbiljetter, hotell etc. med.
Ger en bra extra intjäning av poäng för att kunna användas för bonusresor alt. för
uppgradering på flyget. Skaffar man Amex Elite kan man nå EBG snabbare.
 
Jag hade kört på Eurobonus också, bl a för möjligheten att tjäna poäng på annat än flyg såsom kreditkort etc. Det blir ju lite behagligare flygresor om @mytt kan uppgradera :)
 
Toppen