Senaste nytt

THAI börjar flyga mellan Bangkok och Singapore med First class kabin plan (A346)

Dr. Miles

Expert
Det är god nyhet till er som vill använda First class award inom Asien.

Fr o m sommartidtabell 2012 börjar THAI använda sin Airbus A340-600 plan som har First class kabin till trafiken mellan Bangkok och Singapore (TG413/414).

Tidtabell:

TG413 FCY
Bangkok(BKK) 11:15 Singapore 14:30 346

TG414 FCY
Singapore 15:55 Bangkok(BKK) 17:15 346

Screenshot20120209_2.jpg
 

Senator

Moderator
Senast jag åkte mellan BKK-SIN (januari 2008) med Thai var det precis så att man använda en A340-600 på sträckan. Jag tror även att det var på den flight som hade lämpligast anknytning från SAS CPH-BKK till just SIN.

Då sålde man bara C och Y, och alla 8 stolar i F kabinen var tillgängliga för C kabin passagerare. Med andra ord, C klass service med F klass stol.

Kabinen innehöll 7 passagerare vart av jag upptäckte att 6 av oss var norrmän:cool: Brorsan långt borta på 2A och jag satt på 2K och våra landsmän som troligen precis klev av CPH-BKK (med tanke på den icke-existerande solbrännan dom hade men som min bror och jag hade efter 16 dagar i Thailand). Brorsan gick sedan runt och berättade till polarna att han hade åkt i första klass, medan jag valde att inte slå håll på ballongen :)
 

Magino

Medlem
Gillar starkt! Kunde varit ännu bättre om SQ körde med F så man kunde prova the private room. Men man ska inte vara girig ;)
 

Jacob

Medlem
Gillar starkt! Kunde varit ännu bättre om SQ körde med F så man kunde prova the private room. Men man ska inte vara girig ;)
Ingen The Private Room med Thai, däremot kommer du in i Singapore Airlines första klass lounger i Singapore.
Dock flyger Thai från terminal 1 medan Singapore Airlines flyger från terminal 2 och 3, så man bör ha ordentligt med tid innan avgång om man ska hinna med det.
 
Toppen