Senaste nytt

Turkish Airlines öppnar Konya - Stockholm under sommaren 2016

Dr. Miles

Expert
Turkish Airlines öppnar säsongslinje Konya - Stockholm Arlanda mellan 2016-JUN-19 och 2016-AUG-20.
Linjen kommer att trafikeras tre gånger i veckan med monoklass Airbus A320.

TC-JPB_0_320.jpg

(Foto: Turkish Airlines Press Room)

Tidtabell: (mellan 2016-JUN-19 och 2016-AUG-20)

1..4.6.
TK1497
Konya KYA 03:35 – Stockholm ARN 07:00 320

..3.5.7
TK1498
Stockholm ARN 22:55 – Konya KYA 03:55+1 320


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Turkish Airlines Adds Konya – Stockholm Flights in S16 | Airline Route


Jag undrar om hur flygplansrotation kommer att se ut. :confused:
 

Dr. Miles

Expert
Misstänker att returen går som morgonavgången till Istanbul.
Det har jag också tänkt men det stämmer inte.
Alla avgångar på Istanbul-Stockholm v.v. är dagliga flygningar och Konya-Stockholm är tre avgångar. Så även om flighten från Konya flyger vidare som Stockholm-Istanbul, ska de finnas en flight som har anlänt till Stockholm från Istanbul också.
 

olo

Medlem
Kod:
0755 ARN 1220 IST TK1792
1930 IST 2200 ARN TK1791
verkar på slummässigt valda dagar, matchade mot ovan vara de som A320.
Det ger 55 min per turn-around.

Sen går inte hela kalkylen ihop, efter det inte går flyg varje dag.
 

Jonas C

Medlem
Det har jag också tänkt men det stämmer inte.
Alla avgångar på Istanbul-Stockholm v.v. är dagliga flygningar och Konya-Stockholm är tre avgångar. Så även om flighten från Konya flyger vidare som Stockholm-Istanbul, ska de finnas en flight som har anlänt till Stockholm från Istanbul också.
De har även en avgång ARN-SAW, samt ARN-ESB på sommaren. Kan de möjligtvis köra någon rotation på den?
 

PYRZ

Medlem
Målgruppen är turkar som bor i Sverige. Varför just Konya? Jo, majoriteten av de turkar som bor i Sverige är just från Kulu, en mindre stad som ligger i Konya provinsen. Jag skulle se detta som "charter" eller kanske säsongsflyg. Nu vet jag inte vad priserna ligger på men jag tycker att denna linje är onödigt när det finns så många alternativ till IST sam nu direkt flyg till ESB. Speciellt när ESB inte ligger så långt ifrån Kulu heller. Men men det är ju TK, inte alltid logiska beslut men det finns säkert nån som har räknat på det. Kanske.
 

Agö

Medlem
Målgruppen är turkar som bor i Sverige. Varför just Konya? Jo, majoriteten av de turkar som bor i Sverige är just från Kulu, en mindre stad som ligger i Konya provinsen. Jag skulle se detta som "charter" eller kanske säsongsflyg. Nu vet jag inte vad priserna ligger på men jag tycker att denna linje är onödigt när det finns så många alternativ till IST sam nu direkt flyg till ESB. Speciellt när ESB inte ligger så långt ifrån Kulu heller. Men men det är ju TK, inte alltid logiska beslut men det finns säkert nån som har räknat på det. Kanske.
Intressant. Minns att vi till och från spelade fotboll mot ett lag som hette Konyaspor. Gjorde ett vackert nickmål mot detta lag en vårkväll 1996.
 

Timotey

Medlem
Intressant. Minns att vi till och från spelade fotboll mot ett lag som hette Konyaspor. Gjorde ett vackert nickmål mot detta lag en vårkväll 1996.
Spelar i högstaligan i Turkiet och i division 2 här i Sverige tror jag. Samma namn dock inte samma förening.
 
Toppen