Senaste nytt

Hur får jag ut mest av en resa till Hong Kong?

Gurkan

Medlem
Jag fick precis besked om att jag fått en av 2 platser till utbyte mot Hong Kong och som den flygnörd jag är så tänkte jag självklart först på "hur ska jag flyga!?".

Om ni hade en one-way resa från Sverige till Hong Kong och inte hade några krav på tid eller liknande. Vad skulle ni flyga samt hur skulle ni routa er resa?
Jag vill ha så mycket tid som möjligt både i luften samt på marken (om det är bra lounger/service etc).

Såg att firstclass med emirates mellan ARN-HKK ligger på ungefär 25kkr. Detta är väll lite i överkant för en resa till HKK. Speciellt om det bara är rutten från Doha till Hong Kong som är i First (Emirates flyger 777 den första sträckan och dessa har inte First?).
 
Last edited:

flonken

Medlem
Du har rätt att Emirates inte har någon First Class mellan Stockholm och Dubai.
Mellan DXB och HKG går det däremot både Airbus A380-800 och Boeing 777-200LR.
 

Fedup

Medlem
Du har rätt att Emirates inte har någon First Class mellan Stockholm och Dubai.
Mellan DXB och HKG går det däremot både Airbus A380-800 och Boeing 777-200LR.
Since when? Jag har en bokning med Emirates ARN-DXB i First om någon vecka, den ser fortfarande ut som den ska.
 

palmen

Moderator
Det finns oftast First på planen som flyger ARN-DXB, men ibland händer de att dessa plan ersätts med ett plan utan First kabin.

@Gurkan
Använd gärna mallen som finns för att leta flygbiljetter (finns som en klistrad post i detta delforum) så blir det lättare att hjälpa till med en resa som passar dina önskemål.
 
Toppen