Senaste nytt

SAS lounge i Rom?

India Alpha

Medlem
Ska på snabbvisit till Rom och har sedan en ett par timmar att slå ihjäl på flygplatsen. Har letat efter lounger, men hittar bara gammal info från 2005-07. Någon som har erfarenhet därifrån som kan dela med sig?

OT: har också tre timmar mitt på dagen i centrala Rom, var ska jag äta lunch?

Originaltitel: FCO och lounge?
Ändrad av Jacob
---
 

Gnopps

Medlem
Vilket flygbolag gäller det? Jag satt några timmar i SAS-loungen (delad lounge) för två år sedan, den var inget att rekommendera. Dåligt utbud och ohövlig personal. Minns speciellt en tjej som kom till personalen och frågade om de sett hennes vita hörlurar. De låg på bordet bredvid henne men var nu borta efter hennes toalettbesök. Mannen i baren svarade att han inte sett dem, ej heller receptionisten. Något senare kom flickan tillbaka med sin mamma, som säger att hon såg mannen plocka saker vid deras bord under toalettbesöket. Efter en kort diskussion hämtar mannen ett par hörlurar och undrar om det är dem som menas. Flickan svarar jakande och mamman undrar varför han inte hämtat dem med detsamma. Mannen svarar då att "But these are not white, they are grey"! Helt otroligt!
 

090034208

Medlem
Du har tillträde till Mosaici loungen på andra våningen. Var själv där i vintras med dåligt utbud. Fanns lite snacks och bakverk. All dryck serveras från bemannad bar. Fanns ett par internet datorer om jag inte minns fel. Inget att höja till skyarna
 

Jacob

Medlem
Jag vill minnas att SAS använder I Mosaici loungen i Rom.

Har inte varit där själv men vad jag hört är det inget att bli särskilt upphetsad över. Ingen självservering av drycker heller, allt från en bemannad bar.
 

Mauricio

Medlem
Jepp det är I mosaici lounge som gäller, bemannad bar men dåligt utbud av mat, några pizza slices och liknande tilltugg. Finns en del tidningar, helt OK toaletter (2 om jag minns rätt) även en dusch som man får låna. Wifit var ganska dåligt, man får en voucher som räcker två timmar, och oftast lämnar folk tillbaka sina om de inte använt hela tiden och då chansar personalen vid disken och ger dessa till nästkommande gäster, jag fick totalt gå tre gånger och fick till slut en ny voucher, skapligt irriterande. Utsikten var inget att klaga över.
 

India Alpha

Medlem
Var där i februari och det var trist.

Har nu testat denna lounge, den är i linje med flygplatsen. Medioker, sjangserad. En arg men duktig barista gjorde en ok espresso. Torra snittar och lite kex var all mat som bjöds. Wifi finns och fungerade väl. Badrummen var smutsiga, duschen städades då jag var där, fick ej möjlighet att se den.
När jag fattar hur man kan lägga upp bilder fr ipaden ska jag ordna det.
 

rob74

Medlem
Var i I Mosaici för ett halvt dygn sedan... Fanns inte så mycket ätbart när jag kom dit, men sedan dök det upp lite mer på bordet ungefär när det var dags för boarding för mig...
Behövdes inget login till WiFi, bara att ansluta. Tyvärr så störtdök både det och all mobiltäckning, så det blev inget vettigt gjort där...
 
Toppen