Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.

Smuffe

Medlem
Då räknade jag rätt... :) Tack och bock!
Det lär väl bli knepigt att nå min 1st First men jag har ju till 2018 på mig. Hoppas TK har en superkampanj snart... :rolleyes:
 

majer

Medlem
Intressant att det gick att hitta tillgänglighet på Business till New York så nära inpå avresa.
Jag har läst på forumet att man behöver vara ute i mycket tidigare för liknande strapatser. Kanske gäller det enbart SAS direktflyg.
Lifemiles krävde 252 000 poäng, jag har bara 200 000 på kontot, vilket hade medfört ungefär 1300USD i cash+points inkl avgifter. Tack SAS och Amex 2-4-1 för ett bättre 'pris'. :)

Flygbolag:
Lufthansa
Kabinklass: Lufthansa Business
Avreseort: Stockholm
Destination: New York
Enkelresa eller Tur&retur: Tur & retur
Antal poäng (per person): 55 000 per person, totalt 110 000 EuroBonus (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): ~ 4 500 kr per person
När: maj 2016
Bokad: februari 2016


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

majer

Medlem
För mig är maj inte så nära när det gäller bonusresaboknings perspektiv. :)
Jag fick för mig att om man ska hitta tillgänglighet i Business till en så populär destination som New York behövde man vara ute i GOD tid (läs minst sex månader). Så i den bemärkelsen är det "nära", men sex månader kanske som sagt bara gäller SAS direktflyg?

Fast det där är väl bästa pris, inte tillgänglighet?
Jag vet inte om du kommenterar mitt inlägg, men jo, det är bästa pris. Bästa tillgänglighet med Eurobonus gäller väl bara på SAS egna flygningar?
 

MartinH

Medlem
Bonusprogram: AAdvantage
Flygbolag: British Airways, Qatar och Cathay Pacific
Kabinklass: F och C
Avreseort: GOT
Destination: DPS
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 70000
Skatter&avgifter (per person): 1515 kr
När: november 2016
Bokad: februari 2016

Den långa vägen till Bali :)
Jag har försökt ta reda på hur många segment som tillåts på en AAdvantagebokning, men inte hittat nåt. Så jag försökte här med 6 segment och det gick igenom. Agenten ville först bryta bokningen i 2 delar för att den passerade tredje zon (Middle East), men efter att jag påpekade att det skall vara ett undantag för Doha så gick det bra.
3 firstflyg känns som bra värde!
2 x Qatar F A380
Cathay Pacific F

Nu är snart dom gamla USDMpoängen slut...110.000 kvar så nån mer rolig bokning ska jag kunna göra.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Glenn E

Medlem
[QUOTE="MartinH, post: 448139,

Den långa vägen till Bali :)
Jag har försökt ta reda på hur många segment som tillåts på en AAdvantagebokning, men inte hittat nåt. Så jag försökte här med 6 segment och det gick igenom. [/QUOTE]

Jag trodde det var max 4 segment.
Det här öppnar ju möjligheter.:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen