Senaste nytt

Poängintjäning hos Eurobonus vid användande av Aegean seatupgrade

Flög med Aegean sträckan ARN-ATH-HER t/rt. i slutet på september tillsammans med min far som är EBB, själv är jag A3*G och jag använde mina 4st uppgraderingskuponger som jag har fått av Aegean till att uppgradera sträckorna ARN-ATH och ATH-ARN för oss båda. EB-retro vill ej ge poäng för ursprungliga bokningsklassen som Aegean gör. Vad tror ni, är det bara att ge upp? Eller har någon annan här inne lyckats få något poäng för en liknande kreditering?
 

palmen

Moderator
Man får ju en ny biljett med ny bokningsklass, om den inte ger poäng till eurobonus tror jag det blir svårt. Sas ser inte vad du haft för bokningsklass på den tidigare biljetten skulle jag gissa.
 

bnr

Medlem
Man läggs i I enligt @Jonas C (som kanske har mer input, därav ping).

Edit: för att tydliggöra, I är bokningsklassen som används för Award C, därför får man ej poäng. Men när jag frågade @Jonas C om det så har jag för mig att han svarade att man bör kunna få enligt tidigare bokning... men men, pingade som sagt. :)
 

agehall

Medlem
Det där är ju alltid knepigt när man krediterar till andra program än det det man uppgraderat med. Om man får en ny biljett med bokningsklass I så är nog risken att det blir svårt. Precis som @palmen säger så tror jag inte att SAS ser vad du hade för ursprunglig bokningsklass.
 

henke12

Medlem
Jag har "gjort samma resa"

ARN-ATH-OSL, uppgraderat från S/L->I. A3G och vill kreditera till EB

Jag använde först formuläret och fick reject. Efter några mail fram och tillbaka har jag nu (3 månader senare)
fått poäng för

ATH-OSL men ej för ARN-ATH

Jag fortsätter och maila med jämna mellanrum :)
 

palmen

Moderator
Det är mycket riktigt I som är bokningsklassen man bokas i när man uppgraderar en Aegean flight med complimentary upgrade.
Om man lyckas kreditera och få poäng för den någon annan stans än till Aegeans eget program så tror jag mest att man ska se det som "tur" och inget man kan förvänta sig.
 
Toppen