Senaste nytt

Stockholm-Goa

  • Varifrån vill du börja din resa? - Stockholm
  • Var är din destination? - Goa, Indien
  • När vill/behöver du resa ut? 11-14 December
  • När vill/behöver du komma hem? Senast 25:e dec
  • Hur länge vill du vara borta? Runt 10-13 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 2
  • I vilken kabinklass? First (med amex voucher) eller Business (20tsek)
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? (per person) 20 000kr eller 2-4-1 Amex voucher
  • Vad är det viktigaste för dig? Bekväm resa
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
Air India ska tydligen flyga direkt från London till Goa? Men när jag besöker Uniteds award search så kan jag inte ens välja Goa som destination...
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Dr. Miles

Expert
Air India ska tydligen flyga direkt från London till Goa? Men när jag besöker Uniteds award search så kan jag inte ens välja Goa som destination...
Du ska skriva 3-letterkod "GOI" för Goa. :)

Screenshot20160204_06 UA.png
 
Jag börjar släppa tanken att flyga med Air India då många verkar inte ha så positiva erfarenheter... Jag har istället börja kolla på Lufthansa. Jag har hittat ARN-MUC-BOM-GOI med Lufthansa, men i class P (enligt ITA Matrix) som endast ger 100% intjäning. Går det på något sätt påverka class, skulle önska en class som ger minst 200% intjäning till eurobonus (C,D,J) Jag har för mig att jag har läst att det inte går?
 

JohanA

Medlem
Beroende på fare basis så kan det vara så att det inte går. Alla P är inte ändringsbara. Om din P är ändringsbar så är det troligtvis ca 250 EUR i ändringsavgift plus fare diff. IMHO är det inte värt det!

Missförstod. Med ändå, har du P till bra pris ta det.
 
Enligt lufthansas hemsida så kommer det kosta mig cirka 6000kr mer för D class t/r Är det värt det för 200% intjäning istället... Då jag testat business på LH tidigare så hade det varit trevligt att testa ett annat bolag inom star alliance. Det verkar dock inte finnas så många alternativ inom samma prisklass datumen 14-21 dec.
 
Jag har sneglat lite på Turkish Airlines då jag har aldrig flugit business med dem. Jag har hittat flyg med bra pris Stockholm-Mumbai 13-21dec. Planerar sedan boka en separat flight Mumbai-Goa t/r 14-20dec. Ifall jag slutför detta, är det något speciellt jag behöver ha i åtanke?
Jag är även lite fundersam hur TK720 business class är? Läst lite mixed reviews...
Enligt ITA Matrix så är bokningsklassen J. Tar jag en titt på SAS och intjäning till eurobonus så klassas det som Economy?...
 
Kollar på lite fler alternativ.
Jag är sugen på skapa följande resa. För att göra denna bokning måste jag göra två bokningar. Bokning 1 ARN-AUH t/r i business samt bok 2 AUH-GOI t/r i economy. Jag planerar endast åka med carry on. Ser ni någon risk med att göra denna bokning? Genom att byta ut bokning 2 til economy så hamnar slutpriset på cirka 14tsek för hela resan. Annars blir det runt 21tsek

14Dec Air Berlin
Arlanda (ARN) - Berlin
Berlin - Abu Dhabi (AUH)
06:30–20:00

14 Dec
Ekonomi
9W 589 Jet Airways
Jet Airways
22:45 AUH - 03:40 GOI

20 Dec
9W 590 Jet Airways
19:25 GOI -21:45 AUH 1000kr

21Dec
Abu Dhabi (AUH) – Stockholm - Arlanda (ARN), Tuesday, 12/20/2016
02:40–09:50

Kontaktade resebyråer med de kunde inte prissätta resan till endast en bokning...
Känns inte värt betala 7000sek mer bara för att få business på Jet Airways.

Vad hade ni gjort?
 
Toppen