Senaste nytt

Vilken är den bästa businessclass produkt du har testat?

palmen

Moderator
Denna tråd har skapats utifrån en diskussion i en annan tråd som hamnat off topic.
Vilket är den bästa businessclass produkten du har testat? Motivera gärna


Vem har sagt att BA flyger direkt till Chicago?

Min resa går inte till Chicago, jag ska mellanlanda där eftersom jag flyger med SAS men det är ju enda sträckan man ev. kanske får köpa om man har tur... Typ.

Flyger jag med BA byter jag också en gång men får Business, garanterat för billigare peng så ja du slår huvudet på spiken, man köper direkt istället för att nyttja OT om man nu inte vill välja ett klart sämre alternativ av någon märklig anledning...
Trodde din destination var Chicago, stod inget annat i ditt inlägg än att du skulle flyga dit.
Det blir ju lite konstigt i vilket fall som helst att jämföra OT priset till Chicago med SAS mot BA till en annan destination än Chicago.
Att jämföra en "dyr" economy-biljett mot billigaste business slår också lite fel kan jag tycka.

Nu har jag inte flygit BA Club World, men vad jag hört så rankar många SAS business som en bättre produkt än Club World. Men alla tycker vi väl olika om vad som är bra respektive dåligt hos flygbolag.
 
Last edited:

johisco

Medlem
Trodde din destination var Chicago, stod inget annat i ditt inlägg än att du skulle flyga dit.
Det blir ju lite konstigt i vilket fall som helst att jämföra OT priset till Chicago med SAS mot BA till en annan destination än Chicago.
Att jämföra en "dyr" economy-biljett mot billigaste business slår också lite fel kan jag tycka.

Nu har jag inte flygit BA Club World, men vad jag hört så rankar många SAS business som en bättre produkt än Club World. Men alla tycker vi väl olika om vad som är bra respektive dåligt hos flygbolag.
Av de som inte åkt Club World då...?
 

NotRyan

Medlem
Nej av personer som testat båda produkterna. Min personliga åsikt är att SAS nya business är bättre än följande (det är de jag testat)
Lufthansa nya business
Thai business (longhaul config, ej senaste dock)
ANA business (B767)
Air New Zealand business
Asiana Business (longhaul)
Jag tycker SAS nya business är bättre än BA Club World, och jag har testat båda.
 

Vaniljvodka

Medlem
Club World var första business jag testade och få grejer slår plats 64A på upper deck på en 747:a kan jag känna. Det som jag tycker var bättre än SAS nya C-kabin är utrymmet. Mycket mera luft kring CW-stolen. Sen har jag iofs inte testat den nere på main deck och där kanske det är sämre.
 

Dr. Miles

Expert
Om det är strikt jämförelse av hårdvaror, skulle jag ranka som följande:

1) Cathay Pacific nya Business class stol (Sicma Aero Cirrus) på Airbus A330, Boeing 777-300ER.
cathay-pacifc-business-hkg-icn-a330-cirus-002-jpg.21579


2) Singapore Airlines Business class stol på Airbus A380, Boeing 777-300ER
singapore-airlines-business-class-b777-300er_02-jpg.15089


3) THAI Business class stol på Airbus A380, Boeing 777-300ER
thai-business-bkk-nrt_06-jpg.21580


3) Asiana Business class stol på Boeing 777-200ER
asiana-airlines-quadra-smartium-01-jpg.21582


5) SriLankan Airlines Business class stol på Airbus A330 / A340
srilankan-airlines-business-class-a340_004-jpg.25148


Världens bästa Business class säte? | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 

Jonas C

Medlem
EVA Air Royal Laurel Class på Boeing 777-300ER är nog den överlägset bästa Business Class som jag har flugit. Utöver den fantastiska hårdvaran med Reverse Herringbone stolar så erbjöds även pyjamas, RIMOWA Amenity kits och Dom Perignon Champagne. Maten var hyfsat bra den också, beställde en Lobster Thermidor till middag och Eggs Benedict till frukost. Bägge smakade utmärkt.
 
Toppen