Senaste nytt

Flytoget inleder samarbete med Eurobonus

mha321

Medlem
Trevligt med sådana samarbeten som faktiskt är relaterade. Men samtidigt så tar de inte Amex i appen, så där minskar poängen lite.. Att man aldrig kan få allt! :)
 

olo

Medlem
Inser att för egen del var nyheten sådär, eftersom Flytoget saknar Windows-app, vilket jag hade behövt. Konstigt att inte EB# går att lägga in i profilen istället.

Jag ser som en av de stora fördelarna med Flytoget att man inte behöver köpa biljett innan, utan att man drar kreditkort vid påstigning och i spärren på OSL. Sen kommer ett kvitto som e-post.
Så mycket skönare än ex ARNexpress där biljett måste köpas 1h innan eller i automat.

Fungerar automatspärrarna på OSL om biljetten är köpt i appen?
 

mha321

Medlem
Jag ser som en av de stora fördelarna med Flytoget att man inte behöver köpa biljett innan, utan att man drar kreditkort vid påstigning och i spärren på OSL. Sen kommer ett kvitto som e-post.

Ja, det är verkligen jättesmidigt. Kunde man koppla sitt EB-nummer till det så vore det perfekt. Förstår att de gärna vill undvika långa köer till biljettautomaterna, och därför inte ger poäng på sådana biljetter, men på draget-kort borde de kunna göra det. Det borde ju vara samma system i bakändan till slut...

Så mycket skönare än ex ARNexpress där biljett måste köpas 1h innan eller i automat.

Vad? Jag brukar köpa biljetten i appen under tiden jag promenerar på plattformen, definitivt inte en timme innan. Någon begränsning i deras windows-app kanske?
 
Toppen