Senaste nytt

Nya SAS Go-kabinen. Första raden eller exit row?

fcx

Medlem
Ja, precis som topic antyder. Ska man välja första raden i go-kabinen eller raden bakom nödutgången?

Är det olika på dagflyg och nattflyg?
 
Det jag inte gillar med första raden är att armstöden inte går att fälla upp/ner. Jag har inte så långa ben så det funkar ganska bra för mig på övriga rader och då uppskattar jag armstödens fällbarhet mer. Alldeles särskilt om man dessutom har fått seatblock.
 

palmen

Moderator
Jag har aldrig testat första raden, varje gång jag valt den har jag fått CU eller opup. Om 4h ska jag dock testa 30A om inget ändrar sig till boarding.
41 har väldigt mycket benutrymme men nackdelen kan vara att väldigt mycket små barn placeras där samt toaletter. Dock inget som stört mig. Det blir dessutom lite kallt vilket kan vara både bra och dåligt men jag gillar 41.
 
41 är bra, men nackdelen med gångplatserna vid ytterraderna är att det är väldigt svårt att se ut samt att man har ingen egen förvaring.
 

Vaniljvodka

Medlem
Jag hade 41 i höstas och måste säga att jag störde mig ganska mycket på både toalettlukt och kylan från dörren.
Har 30 om en månad, det tror jag blir bättre.
 

palmen

Moderator
Sitter på 30H nu och kan konstatera att rad 30 är bättre än 41. Benutrymmet är ca 1 meter och jag når precis stolen framför med fötterna om jag sträcker ut benen. Gångplatserna i mittenraden kan dock vara lite dåliga i och med att det finns risk att crew kör in vagnen i den iom att den sticker ut en bit jämfört med plus-sätena framför.
 
Toppen