Senaste nytt

Arlandatullen stoppar mellan 25 och 50 försändelser med knark, varje dag

463829

Medlem
Säger väl inte så mycket egentligen, vad betyder "Vi stoppar 25—40 försändelser per arbetspass" hur många hundra, tusen, hundratusental? Slinker igenom.. Är nog bara att inse att folk gillar att knarka & göra det lagligt så fort som möjligt. Och sen att tullen får beslagta saker som inte är narkotikaklassat är bara tokigt. Det hjälper inte att sätta emot och förbjuda.

Det ser vi överallt i världen idag, ta Mexico som exempel på hur många mord det är om dagen... Nej gör det lagligt och erbjud vård.
 
Last edited:

MarcusC

Medlem
Skulle vara intressant veta hur mycket som kommer in via öresundstågen....tror det är det absolut största "knarkstråket" för mindre partier...vilka väl även Arlanda tullen gör beslag på vid stickprovskontroller etc,

Samtidigt ökar ju express och postförsändelserna vilket säkert också bidrar till ökade beslag. Men tror oerhört mycket slinker igenom...
 

Agö

Medlem
Skulle vara intressant veta hur mycket som kommer in via öresundstågen....tror det är det absolut största "knarkstråket" för mindre partier...vilka väl även Arlanda tullen gör beslag på vid stickprovskontroller etc,

Samtidigt ökar ju express och postförsändelserna vilket säkert också bidrar till ökade beslag. Men tror oerhört mycket slinker igenom...

Ja, och tullen är ju synnerligen aktiv på Öresundstågen. Stöter på jyckarna var och varannan dag. Så sent som i veckan plockade de in en lirare för kroppsvisitation.
 

Dr. Miles

Expert
Jag vet inte om det är med knark att göra men när jag passerade tullen på Arlanda T5 nyligen stod sån här exter på deras whitebord i rummet där de kontorllerar utvalda resenärer:
IATA kod: ADD
 

agehall

Medlem
Jag vet inte om det är med knark att göra men när jag passerade tullen på Arlanda T5 nyligen stod sån här exter på deras whitebord i rummet där de kontorllerar utvalda resenärer:
IATA kod: ADD

Den där har jag också sett. Den har varit där ett tag. Har dock inte reflekterat över om de ändrar IATA-koden någon gång eller om det alltid står ADD där.
 
  • Gilla
Reactions: fcx
Toppen