Senaste nytt

Problem att checka in vid open jaw

SK989

Medlem
Ibland flyger jag Arlanda-Köpenhamn ut och Malmö-Arlanda hem samma dag. Biljetten går inte att boka på SAS hemsida om man vill ha det på en och samma bokning ("inga avgångar" blir svaret om man väljer alternativet hem från annan ort) utan jag bokar den via jobbets resebyrå. När jag ska checka in på SAS hemsida funkar det bara för utresan men aldrig på hemresan. Det enda sättet att checka in sträckan Malmö-Arlanda är via manuell incheckning på Sturup, dvs inte ens automaterna på Sturup funkar för en sån här bokning. Det har hänt tre gånger i rad och imorgon är det dags igen, lär bli fjärde gången. Det är mindre än 22 timmar kvar till avgången från Sturup men går inte att checka in på hemsidan... Är det någon som har haft samma problem eller en aning vad det beror på? SAS på Sturup har ingen aning.
 

bnr

Medlem
Kan vara helt fel ute, men allt är på samma bokning eller? Det är inte så att du får felmeddelande om att bokningen inte hittas alls?
Vet att vår resebyrå ibland kan få för sig att föreslå två enkelbiljetter, gissar på två olika PNR då.

Edit: Ser att du skrivit att det "inte går på en och samma bokning" på SAS, kanske är samma för resebyrån men att det som i deras system ser ut som en bokning, faktiskt är två.
 

011430121

Medlem
Ibland flyger jag Arlanda-Köpenhamn ut och Malmö-Arlanda hem samma dag. Biljetten går inte att boka på SAS hemsida om man vill ha det på en och samma bokning ("inga avgångar" blir svaret om man väljer alternativet hem från annan ort) utan jag bokar den via jobbets resebyrå. När jag ska checka in på SAS hemsida funkar det bara för utresan men aldrig på hemresan. Det enda sättet att checka in sträckan Malmö-Arlanda är via manuell incheckning på Sturup, dvs inte ens automaterna på Sturup funkar för en sån här bokning. Det har hänt tre gånger i rad och imorgon är det dags igen, lär bli fjärde gången. Det är mindre än 22 timmar kvar till avgången från Sturup men går inte att checka in på hemsidan... Är det någon som har haft samma problem eller en aning vad det beror på? SAS på Sturup har ingen aning.
Fick ett svar från SAS på samma "problem", det går inte att boka ut utrikes och hem på en inrikes på samma bokning.
 

SK989

Medlem
Fast jag har ARN-CPH // MMX-ARN på samma bokning, det är bara ett PNR. Om jag söker på "visa bokning" och anger detta PNR får jag upp båda sträckorna men det går som sagt inte att checka in för returen på något annat sätt än manuell incheckning.
 

SK989

Medlem
Är det inte enklare att be att få dessa på två bokningar?
Jovisst, det tycker jag också med tanke på strulet att inte kunna checka in returen annat än manuellt men det tycker inte ekonomiavdelningen på jobbet, eftersom två bokningar av två enkelbiljetter blir två fakturor att hantera istället för en, vilket tydligen är hemskt jobbigt att administrera, och "det ska bara vara en faktura för en och samma resa"...
 

bnr

Medlem
Jovisst, det tycker jag också med tanke på strulet att inte kunna checka in returen annat än manuellt men det tycker inte ekonomiavdelningen på jobbet, eftersom två bokningar av två enkelbiljetter blir två fakturor att hantera istället för en, vilket tydligen är hemskt jobbigt att administrera, och "det ska bara vara en faktura för en och samma resa"...
Hm, vi får våra fakturor månadsvis... låter otympligt att få en faktura för varje bokning.
Har du sett svaret från @011430121 ?
 

SK989

Medlem
Hm, vi får våra fakturor månadsvis... låter otympligt att få en faktura för varje bokning.
Har du sett svaret från @011430121 ?
Fakturorna för varje resa har något att göra med debitering mot kund.

Jo, jag såg svaret från 011... men svaret han fått från SAS stämmer ju inte - jag har ju en sådan bokning på en och samma PNR. Har kollat nu igen och det är ETT enda PNR för båda flygningarna, detta PNR funkar också på SAS hemsida för "visa bokning" (och båda flygningarna visas), men det går inte att checka in returen. Samma visa varje gång.

Det är väl bara att gilla läget, jag har ju redan valt säte när jag bokade, men det är ett lustigt tekniskt problem som gör att manuell incheckning är nödvändig.
 

bnr

Medlem
Ber om ursäkt @SK989 - läste inte svaret från 011 tydligt nog, kopplade det inte till det du skrev i trådstarten.
Disregard...
 
Toppen