Senaste nytt

Lufthansa Senator Lounge New York Newark

En trevlig och stilren lounge som är väl värt ett besök. Lufthansa slår SAS egna lounge med hästlängder och det märks att Lufthansa vet vart man skall lägga krutet för att göra sina kunder nöjda.
 
En bra lounge som jag varit på tidigare. Dock när jag skulle in där den 23 januari blev jag nekad för att de sa att loungen skulle bli full. Två Lufthansa flighter. När jag ville in var den helt tom. De hänvisade mig till SAS loungen och trots att jag frågade snällt om jag inte kunds få sitta tills andra passagerare kom så blev det nej. Min fråga - har de rätt att neka om flygbolaget man reser med (i mitt fall SAS) har egen lounge på plats? Vet att de kan neka om loungen är överfull, men denna var i princip tom. Några få själar där inne.
 

agehall

Medlem
Min fråga - har de rätt att neka om flygbolaget man reser med (i mitt fall SAS) har egen lounge på plats?

Det har egentligen inget med saken att göra. Jag misstänker att det någonstans finns en friskrivning om just detta, men jag kan inte hitta något i *A's regler just nu.

Rent krasst är det väl dock så att om de säger att det är fullt så är det fullt.
 

Rebel

Medlem
Det har egentligen inget med saken att göra. Jag misstänker att det någonstans finns en friskrivning om just detta, men jag kan inte hitta något i *A's regler just nu.

Rent krasst är det väl dock så att om de säger att det är fullt så är det fullt.

Vad är meningen att ha access, köpt eller status, om man blir nekad tillträde. Speciellt om det inte är ngn där
Det känns lite som en av alla dessa godtyckliga ideer flygbolags personal har ibland.
 

agehall

Medlem
Vad är meningen att ha access, köpt eller status, om man blir nekad tillträde. Speciellt om det inte är ngn där
Det känns lite som en av alla dessa godtyckliga ideer flygbolags personal har ibland.

Så vem ska avgöra om det är fullt då? Det måste ju rimligen vara de som sköter loungen som avgör. Har man ett problem med det så får man klaga hos de som gett en tillträde till loungen. (FFP-program man har status hos eller de man köpt biljetten av om man söker access på en businessbiljett)

Min poäng är att det kan finnas massor av skäl till varför de faktiskt inte får ta in fler personer vid ett visst tillfälle i loungen och det är inte så mycket att argumentera om utan bara att acceptera. Gillar man inte läget får man klaga till rätt instans.
 

JohanA

Medlem
Så vem ska avgöra om det är fullt då? Det måste ju rimligen vara de som sköter loungen som avgör. Har man ett problem med det så får man klaga hos de som gett en tillträde till loungen. (FFP-program man har status hos eller de man köpt biljetten av om man söker access på en businessbiljett)

Min poäng är att det kan finnas massor av skäl till varför de faktiskt inte får ta in fler personer vid ett visst tillfälle i loungen och det är inte så mycket att argumentera om utan bara att acceptera. Gillar man inte läget får man klaga till rätt instans.
Ett exempel jag kunde tänka mig är full F-kabin på Lufthansas avgång samt ett stort antal HON och SEN bokade. De vill därför kunna ge dessa gäster en möjlighet till en något lugnare atmosfär än om den varit full av övriga *G.
 

Rebel

Medlem
Så vem ska avgöra om det är fullt då? Det måste ju rimligen vara de som sköter loungen som avgör. Har man ett problem med det så får man klaga hos de som gett en tillträde till loungen. (FFP-program man har status hos eller de man köpt biljetten av om man söker access på en businessbiljett)

Min poäng är att det kan finnas massor av skäl till varför de faktiskt inte får ta in fler personer vid ett visst tillfälle i loungen och det är inte så mycket att argumentera om utan bara att acceptera. Gillar man inte läget får man klaga till rätt instans.

Det är ganska fel att man ska klaga sen.
Jag satt för många år sen på en sas flight och man dela ut en smörgås. Det tog slut på raden innan och när de hade hämtat nya så börja de servera på raden bakom oss. Då vi påpekade var personalen mycket dryga och sa bara att vi hade fått. Vi var 6 per på den raden och ingen fick så det var inte bara jag. När vi ifrågasatt det svar bara personalen, jaha det år ni ta upp med huvud kontoret i STH.

Inte för att jag bryr mig om en 5 kr smörgås men det är ju nu jag vi ha den inte om tre timmar på Arlanda, eller en ursäkt av ngn kundsupport om 6 månader.
Poängen är att service personal ska hjälpa mig när jag behöver det, inte få en ursäkt sen eller ngn poäng på ett kort.

Det funkar så i de flesta service yrken men inte på flygplan, då kan personal bara säg eeeh det är fullt.
Det är ju det samma vid uppgradering, som när man kommer ombord och inte fick uppgradera för det var fullt och C är tom eller 3 PAX. Det brukar störa dig vet jag. Vad är skillnade på Loungen ??

Är det tom och du kan se det och de säger att det kommer folk som i ex ovan är ju ännu värre. Varför är de kunderna bättre eller viktigare om vi båda har status eller rätt billjet ?? Nu var ex olika bolag men det händer med samma bolag också.

Sorry om inlägget blev långt och surt, men dålig service gör mig sur speciellt om man betalar för det.
Då kan man lika väl åka Ryan, ingen/ dålig service men man betalar ju inte för det.
 
Toppen