Senaste nytt

Vilket Hilton på London Heathrow med avresa från Terminal 2

palmen

Moderator
Jag kommer att anlända sent en lördag kväll till T2 och behöver boende vid London Heathrow för vidare hemresa dagen efter från T2.
Vilket hotell ska jag välja av de som finns för Hilton? Antar att T5 går bort pga avståndet.
Priserna i dagsläget är ca:
Doubletree 55£
Garden Inn 75£
Hilton T4 90£

Hemresa sker vid 15-tiden och hade tänkt köra lite loungehopping innan dess så eventuell frukost är ingen dealbreaker för min del även om det inte skadar om den ingår.
Jag är Hilton Diamond om det spelar någon roll, kommer nog boka billigaste rumskategorin och hoppas på uppgradering.
 

NotRyan

Medlem
Garden Inn ligger bäst till vid Hatton Cross tube station och är ett trevligt hotell med fina rum. Doubletree har jag bara suttit med en leverantör i restaurangen men det ser fräscht ut. Lite knöligare att komma till dock...
 
@palmen Jag har bott på Hilton T4 nu två gånger med ankomst sen kväll till LHR T2. Regeln är att egentligen anlända före 2130 då Heathrow Connect mellan T2 och T4 går väldigt under sen kväll. Sedan är det en bra bit att gå också för att komma till perrongen för Heathrow Connect på T2. Gjorde en annan variant i förra veckan då jag istället valde att ta en black cab till Hilton T4 pga. lathet. Glömde helt bort Hoppabussen. Gör ej som jag och ta Black cab - ganska exakt GBP 30... (Är ovan Über...o_O). Dock är Hilton T4 riktigt trevligt med en bra lounge. Plus att de har golf-buggys för transfer i gångtunneln mellan hotellet och T4. (Promenad på 3 minuter, men kul att prova :))
 

ChabbeT

Medlem
Jag har bott på både T4 och T5 jag brukar alltid ta airside bussen då jag landar och gå av på T4 eller T5 sedan gå ut i automatiska passkontrollen. Då slipper jag Heathrow express på kvällen. Nackdelen med Hilton T5 är att bussen kostar och inte går så sent på kvällen dock är hotellet trevligare än T4.
 
Toppen