Senaste nytt

Lounge access med SAS Businessclass på Newark

Lundabon

Medlem
Hej
Kommer flyga businessclass med SAS hem från Newark. Är silvermedlem i Eurobonus.
Finns det någon annan lounge än SAS egen som jag har tillgång till med? Vilken är i så fall bäst?
 

palmen

Moderator
Det finns väl bara Lufthansa förutom SAS lounge där SAS avgår. Har inte stenkoll men man borde väl komma in där i deras businessdel av loungen?
 

jerixon

Medlem
Tror faktiskt man behöver Star Alliance Gold för att komma in på Lufthansa.
Jag försökte varje fall i December och blev nekad då jag bara var silver då.

MVH,
Johan
 

Canadien

Medlem
Ja, guldkort om du har SASbiljett. Har du LH C-biljett så kommer du in förstås.

LH är en klart trevligare lounge på EWR
 

palmen

Moderator
Tror faktiskt man behöver Star Alliance Gold för att komma in på Lufthansa.
Jag försökte varje fall i December och blev nekad då jag bara var silver då.

MVH,
Johan
När jag reste med business-biljett i somras så blev jag hänvisad till deras businessdel, när jag påtalade att jag faktiskt är star alliance gold så fick jag komma in i senator-delen. De hade onekligen inte noterat min status men blev insläppt i alla fall till business-delen.

Det kanske bara var jag som hade "tur" att de tyckte jag kunde få komma in i business-delen på en business som inte var med Lufthansa.
 

palmen

Moderator
Nej, du kommer alltid in i Lufthansa Business-lounge med dagsaktuell Business-class biljett från alla Star-bolag, förutsatt att du har tillträde till den delen av flygplatsen...
OK, blev förvirrad av de tidigare svaren.
Trådskaparen har ju en business-biljett och ska då kunna komma in i SAS lounge samt i Lufthansa Business-loungen (i och med att TS inte är star alliance gold).
 

jerixon

Medlem
Ringde för skojs skull sedan till lite andra kort och försäkringar jag har och följande svar fick jag.

När jag reste med business-biljett i somras så blev jag hänvisad till deras businessdel, när jag påtalade att jag faktiskt är star alliance gold så fick jag komma in i senator-delen. De hade onekligen inte noterat min status men blev insläppt i alla fall till business-delen.

Det kanske bara var jag som hade "tur" att de tyckte jag kunde få komma in i business-delen på en business som inte var med Lufthansa.

Ja jag blev nekad varje fall, men det kan ju vara bra att veta inför framtida resor. Inte för att jag hade speciellt mycket tid att spendera, men alltid trevligt att testa en ny lounge :)
 
LH är en klart trevligare lounge på EWR

Njae, jag håller inte med. I LH lounge kan du gå in och äta dig mätt, men om du vill ha lugn och ro och en trevlig atmosfär så tycker jag att det är betydligt trevligare i SAS lounge. Om jag har tiden så brukar jag först gå in i LH lounge och sedan förflytta mig till SAS.

Men det kan självklart vara så att jag bara har haft otur med knökfull och stimmig LH lounge de gånger jag varit där.
 

Carl

Medlem
Njae, jag håller inte med. I LH lounge kan du gå in och äta dig mätt, men om du vill ha lugn och ro och en trevlig atmosfär så tycker jag att det är betydligt trevligare i SAS lounge. Om jag har tiden så brukar jag först gå in i LH lounge och sedan förflytta mig till SAS.

Men det kan självklart vara så att jag bara har haft otur med knökfull och stimmig LH lounge de gånger jag varit där.
Med tre avgångar till ARN, CPH & OSL ganska tätt inpå varandra så blir SAS lounge ganska full och stimmig. Därför föredrar jag LH senatorlounge.
 
Toppen