Senaste nytt

Kontakt e-mail till Stockholmskontoret?

Sofia

Medlem
Jag skulle behöva komma i kontakt med QR på annat sätt än deras stackars kundservice.

Anledning: jag får inte transit accommodation trots att jag tycker att jag har rätt till det.
Först skulle jag flyga SIN-DOH-ARN 14/2 med avgångstid från SIN 10:45. Sen ändrar QR avgångstiden från SIN till 11:45, vilket ger en transittid på -15 minuter i Doha. Jag ringer kundservice och får beskedet att Stockholmsflighten är inställd och att jag kan boka om till andra flyg. Han erbjuder 02:00 14/2. Det känns inte aktuellt eftersom lördagkvällen då blir förstörd. Jag frågar om det finns ett senare flyg istället, det finns det. 20:45. Det låter bra. Men då får jag istället en lång transittid, 9:15. Bra tyckte jag, då får jag ju hotell. Nej säger han i andra änden, för du KAN ta 02-flyget och får då en kortare transittid. Jag tycker att det är helt irrelevant så jag VILL åka denna tid och det inte finns ett annat flyg från DOH-ARN att välja på. Om alternativet fanns skulle jag såklart inte propsa på hotell men 9:15 över natten, pga att QR ställt in ett flyg, tycker jag känns givet att jag ska få det. Mina planer har redan ändrats tillräckligt som det är pga dem. Det är ju inte jag som krånglat, då hade det varit en annan sak.

Kan nån hjälpa mig?
 

Sofia

Medlem
Nej det är ju det jag inte vill, jag ville åka på söndagen på förmiddagen, för att vara tillbaka i Stockholm tidig kväll. Åker jag 02 på söndag morgon måste jag ju klippa lördagen kort.

Ska försöka få tag på dom...
 

johhenrik

Medlem
Nej det är ju det jag inte vill, jag ville åka på söndagen på förmiddagen, för att vara tillbaka i Stockholm tidig kväll. Åker jag 02 på söndag morgon måste jag ju klippa lördagen kort.

Ska försöka få tag på dom...
Jag tror han menar 02:00 den 15/2, men då hinner du inte enligt din plan. När du pratar med dem, var noga med att inte ange varför du inte kan, bara att du inte kan resa 02:00, utan tidigast du kan är 10:45, som de ställt in, alltså MÅSTE du ta en senare flight, inte tidigare.
 

Sofia

Medlem
Jag tror han menar 02:00 den 15/2, men då hinner du inte enligt din plan. När du pratar med dem, var noga med att inte ange varför du inte kan, bara att du inte kan resa 02:00, utan tidigast du kan är 10:45, som de ställt in, alltså MÅSTE du ta en senare flight, inte tidigare.
Absolut! Dom har inte med att göra vad jag ska göra. (äta lite till, i mitt fall, haha) ;)
 

Morgan

Medlem
Antar att du flyger qr167 från Doha till Stockholm. Då kan du lika gärna flyga qr947 från Singapore som qr945. Uppfattar det som därför du inte har rätt till hotell.

Du kommer i båda fallen hem samtidigt, men har i det ena fallet en transfer på 3:40, i det andra 9:15.
 

pierrea

Medlem
Reglerna är väl helt tydliga med att man inte får boende om där finns tidigare avgångar? Då är ju dina önskemål dessvärre inte alldeles relevanta. Eller missar jag något?
 

Sofia

Medlem
Antar att du flyger qr167 från Doha till Stockholm. Då kan du lika gärna flyga qr947 från Singapore som qr945. Uppfattar det som därför du inte har rätt till hotell.

Du kommer i båda fallen hem samtidigt, men har i det ena fallet en transfer på 3:40, i det andra 9:15.

Du menar att jag ska flyga 02:00 från Singapore 15/2? Det kan jag förvisso göra. Att flyga ett antal timmar tidigare än planerat är dock inte aktuellt. Dock känns det jävligt surt att flyga mitt i natten då hela upplevelsen uteblir.
Jag anser dock att jag har rätt att själv välja när jag vill flyga från min destination och då är det i detta fall denna connection som gäller. Om jag själv hade valt att ta en avgång senare än kortaste möjliga och av egen vilja förlänga mitt stopp är det en annan sak i min mening. Hur och varför jag vill åka en viss tid har inte flygbolaget med att göra riktigt, tycker jag.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Canadien

Medlem
Det är väl solklart, om man erbjudits en flight med kort transfer, men frivilligt väljer en med längre transittid så kan man ju inte vänta sig någon ytterligare kompensation/hotellnatt för det? Dra det till en extrem, jag vill ha 172h transittid, så ge mig 7 dygn på hotell.
 
Toppen