Senaste nytt

Fråga Eivind om SAS - januari 2016

Brandten

Medlem
Vet inte hur man får klistra in från andra artiklar här men det är saxat från Scandinaviantraveler.com

Jag reser en hel del med SAS i jobbet, och jag är EuroBonus Gold-medlem. Privat tycker jag dock att SAS är ganska dyrt och att priserna varierar. Går det inte att få ett fast pris som gäller från tidpunkten för den första sökningen?
De flesta reseföretag använder dynamisk prissättning så att priserna är högre ju färre platser det finns kvar och ju närmare avgång det gäller. Men i år kommer vi även ha en lösning som vi kallar ”spara bokningen mot en avgift” så att du kan boka flygningen till originalpriset.


Jag ser ofta SAS-logotypen på flygplatsbussarna här i Norge. Har ni funderat på att erbjuda gratis eller rabatterade resor på de här bussarna för EuroBonus Gold- och Diamond-medlemmar?
Vi kommer att titta på det alternativet. Jag kan dock säga redan nu att hela EuroBonus-programmet kommer att genomgå stora förändringar det här året, och jag är säker på att du kommer att bli nöjd med dem.
 

EBGGOT

Medlem
Jag tror Det kommer blir ny spend chart inom snarframtid som blir mkt dyrare... Och det motiveras med att vi får något korkat som att vi får rabatt på flygbussarna eller liknande ....
 
Hoppas inte för mycket är mitt enda tips. Men även jag hoppas att jag får fel... ;)
Dom kommer garanterat att göra saker både bättre och sämre. Bara att kika runt på vad andra bolag gjort. SAS kommer inte hitta på något nytt eget utan snor nog bara andras upplägg, oftast sist på bollen.

När det gäller spend chart så gissar jag på ett webbbokningssystem likt Uniteds där poängkostnaden varierar beroende på vart och när man vill åka, likt BA har med sin "off peak".
 

EBGGOT

Medlem
Precis, är inte önskemålet här att det ska bli med exklusivt och svårt att få status? ;)

nja, snarare att man skall få det som utlovas...


Dom kommer garanterat att göra saker både bättre och sämre. Bara att kika runt på vad andra bolag gjort. SAS kommer inte hitta på något nytt eget utan snor nog bara andras upplägg, oftast sist på bollen.

När det gäller spend chart så gissar jag på ett webbbokningssystem likt Uniteds där poängkostnaden varierar beroende på vart och när man vill åka, likt BA har med sin "off peak".

Finns inte det indirekt genom "best availability "...?!
 
Toppen