Senaste nytt

74 timmar, 18.889 miles, 1 hotellnatt, 4 long-haul Första klass, 2 short-haul Business class

BusinessClass

Redaktör
Efter att ha varit tvungen att avboka ett par bonusresor infann sig ett tillfälle där jag hade möjlighet att vara borta 2 dagar från jobbet i december. Med tanke på att jag hade en AMEX 2-4-1- voucher som gick ut sista december 2015 var min första tanke att spendera ett antal timmar i Lufthansa first…
 

anru

Ny medlem
Intressant resa, tack för det.

Uppenbarligen har Lufthansa flera i förstaklassbesättningarna som talar svenska. Jag råkade ut för samma sak för en tid sedan på väg till Houston. Värden (det var en han, så det var inte samma person som du mötte) såg min bok och sedan gick allt på svenska. Han hade bott flera år i Stockholm.
 

Johanna

Medlem
Kul läsning, blir sugen på att göra en liknande. Har kvar att lära hur man kan boka. Trodde inte att det gick att boka BKK via Tokyo t ex.

Sen är jag imponerad över hur mycket ni alltid lyckas äta och dricka på era resor. Jag tycker det är svårt att bli hungrig när jag bara sitter. Sen är jag en skam för forumet hur dålig jag är på att dricka alkohol. Vore roligt att kunna prova lite mer. Men jag kan inte dricka till frulle. Tog tacksamt emot tipset om varuhuset i Tokyo.
 

HenrikAmby

Medlem
Mht ANA F. Er der nogen tommelfingerregel for, hvornår de lægger award pladser ud?

Sidder og kigger på en rute, hvor der er meget fine muligheder på helt kort sigt, men ingenting længere ude i fremtiden.
 

palmen

Moderator
Mht ANA F. Er der nogen tommelfingerregel for, hvornår de lægger award pladser ud?

Sidder og kigger på en rute, hvor der er meget fine muligheder på helt kort sigt, men ingenting længere ude i fremtiden.
Jag sökte på 1-2 awards under juni månad för ca 1 månad sedan och då fanns det rätt bra tillgänglighet. När dessa biljetter faktiskt kom ut har jag ingen aning om. Men tumregeln är väl att börja titta 330 dagar innan och verifiera åtminstone en gång i veckan hur det ser ut för att se om något nytt dyker upp. Det verkar släppas en del platser någon vecka till avgång också.
 
Toppen