Senaste nytt

Air Berlin tillgänglighet syns inte hos AA Advantage sedan 3 januari

ACervin

Medlem
Försöker ta mig från Köpenhamn till Brisbane den 21 mars på AA poäng. Hittade tillgänglighet på Etihads nya 787 från Abu Dhabi, konfirmerat av AA i Australien (en godbit som jag traktat efter ett tag). Hittade också via BA hemsida god tillgänglighet med Air Berlin via TXL eller DUS till AUH. Men tvärstopp hos AA. Ingen som helst tillgänglighet med Air Berlin. Enligt Flyer Talk så har Air Berlins tillgänglighet för AA i princip försvunnit från 3 januari i år.

1. Någon som har hört något om detta eller har förslag på work around?

OT. Hittade tillgänglighet med BA i economy vilket jag skulle kunna stå ut med, men med endast 1h 5 min i bytes tid i Abu Dhabi.

2. Vad är minimal connection time i AUH?
 

Dr. Miles

Expert
1. Någon som har hört något om detta eller har förslag på work around?
Jag känner ingen work around för detta problem.

2. Vad är minimal connection time i AUH?

Enligt ExpertFlyer, Minimum Connection Time (MCT) i Abu Dhabi är generellt 60 minuter.
Kod:
STANDARD.D/D...D/I...I/D...I/I.
ONLINE   1.00  1.00  1.00  1.00
OFFLINE  1.00  1.00  1.00  1.00
** OR * ARE ALL
EY-EY II  2.00 FLT  267 - FLT   69 CMB - DME 
**-EY II  1.30 ALL - UNITED STATES
 

ACervin

Medlem
Tack för det snabba beskedet. Jag har gnuggat genikölarna (oklart om det är genialiskt) och bokade CDG-AUH-BNE med Etihad i C för 75 000 poäng. Lämnar Paris 1030 måndag förmiddag så det blir att ta SAS enkel för 995 CPH-CDG på söndag em kombinerat med flygplatshotell. Frågan är om man vågar ta kvällsflyget i händelse det ställs in? Kanske bättre 1530?
 
Toppen