Senaste nytt

Bästa kreditkortet för EBG bosatt i USA

Carlos

Medlem
Hej!

Vilket kreditkort skulle ni rekommendera för en EBG som bor i New York? Har tidigare alltid bokat på mitt företags Diners och därigenom fått ersättning vid förseningar, viss lounge access osv.

Jag reser oftast med UA (eller andra *A-bolag här i Nordamerika).

UA får för övrigt en rejäl tumme ner, dyrt och skruttigt är vad det är, men vad gör man inte för lite poäng och få att sitta i loungen och käka minimorötter innan man klämmer in sig i ett mittensäte på en 757a i sex timmar utan käk på väg till ett regnigt Seattle.

Tror inte jag kan ha SAS Amex, då jag är registrerad i USA.

Här är väl de saker som jag skulle vilja ha ut av ett kort (utan inbördes ordning):
- Ersättning vid förseningar, försenat bagage osv.
- Poäng vid köp att använda på *A (behöver väl inte vara till SK tänker jag)

Öppen för MC, Amex, Visa, Diners...
 

PetrelliDK

Medlem
Chase kreditkort skulle være et easy choice hvis man bor i USA! + en masse forskellige sign up bonuses fra andre kort etc.
 

harlekin

Medlem
Om du är skriven i USA men fortfarande vill samla EB-poäng så är det Diners eller Amex International Currency Card (finns i USD och EUR) som gäller.

Diners Club Rewards-poäng konverteras till EB-poäng med växelkursen 1000:1000 tror jag (men min information är från 2014)

Amex Membership Rewards-poäng från Amex International Currency Card (USD) har växelkursen 900:600
 

Carlos

Medlem
Om du är skriven i USA men fortfarande vill samla EB-poäng så är det Diners eller Amex International Currency Card (finns i USD och EUR) som gäller.

Diners Club Rewards-poäng konverteras till EB-poäng med växelkursen 1000:1000 tror jag (men min information är från 2014)

Amex Membership Rewards-poäng från Amex International Currency Card (USD) har växelkursen 900:600


Wow! Vilket kanonsvar tack! Äntligen någonstans man kan börja.

Av döma verkar ju Diners bättre med lounge access och poäng överföring 1:1, finns det några fördelar med Amex som skulle väga upp den svagare poängöverföringsration?
 
Last edited:
Toppen