Senaste nytt

Hilton guldförmåner för bokningar gjorda via anda bokningssidor

Bryant

Medlem
Är det någon som vet om man får guld förmånerna trots att rummet inte är bokat via hilton.com?
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Hej,
Bokar du genom Booking.com finns det ett speciellt meddelande fält där du kan skriva in ditt HH nummer, då lägger de in den bokningen vid bokningstillfället. Hur det fungerar med t ex. hotels.com, hotelweb osv. där du inte betalar direkt till hotellet. Sk. tredjepartsbokning är jag lite osäker. Det borde finnas ett fält där du kan lämna eventuella önskemål som då når fram till hotellet. Där skulle jag skriva in mitt HH nummer.

Notera dock att inte alla typer utav bokningar ger poäng. Tumregeln är alltid att du får poäng på de bokningar där betalning sker direkt med hotellet. Med t ex. hotels.com betalar du till dem och hotellet får betalt utav hotels.com

Sedan kan du alltid skicka ett mejl direkt till hotellet när du gjort bokningen (vänta några dagar) så att bokningen ligger inne. Nämn att du är HH G så kan de göra en notering/trace och du får eventuella förmåner.
 

MartinH

Medlem
Har bott på Hilton Mauritius och Capital Hilton, Washington DC sen jag blev guld, båda bokat genom expedia.
Fick guldförmåner hos båda; uppgradering, internet och frukost (DC).
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Palazzi

Medlem
Normalt finns det väl ingen anledning att boka genom något annat än Hiltons hemsida...de har ju lägsta pris-garanti.

Kan ju iofs ibland vara så att Booking/Hotels.com etc har rumstyper som inte erbjuds (eller är slut) hos Hilton.
 
Det finns flera fall då man inte får poäng hos Hilton. Det beskrivs tydligt i deras "finstilta". Trots det kan det löna sig att ange sitt kort. Jag har ibland ändå fått poäng och oftare förmånerna på hotellet även om det inte givit poäng (ibland har det dock inte givit något).

A "stay" is defined as the total number of consecutive nights spent at the same hotel, whether or not a guest checks out and checks back in again. The term "stay" under these Terms and Conditions does not include any stays of the following nature: wholesale/tour operator packages; contracted airline crew rates; travel agency discount rates; packages exclusively for Las Vegas Hilton casino player card holders; Team Member Travel rates, Hilton Family Travel Rates; stays secured utilizing Hilton Grand Vacations Club and Hilton Club timeshare programs, Hilton Grand Vacations marketing packages with a sales presentation requirement; complimentary or barter rooms; Reward Stays (as defined herein); NET Group rates; Series Group or IT Group rates; contracted Entertainment or Encore rates; third party websites bookings (irrespective of rate paid); and "opaque" channel bookings where the brand may or may not be known at the time of purchase. Stays booked via "opaque" channels where the brand is unknown at the time of purchase are not Eligible Stays for the purpose of earning points, miles or stay credit toward Elite tier status, or the receipt of Elite tier benefits such as upgraded accommodations / amenities or access to health clubs. HHonors points may not be earned for ineligible stays or during ineligible stays, including without limitation, folio charges incurred during ineligible stays. If at least one night of the Member's stay is consumed with the use of HHonors Rewards points, the entire stay is considered a "Reward Stay" and no HHonors points may be earned, except that if Member is using Room Upgrade Rewards, any money spent on the original reservation will earn points and/or miles consistent with these Terms. Participating hotel will determine whether incidental charges incurred during either or those stays are eligible for points, except that Points will not be earned for incidental charges at Hampton Inn®, Hampton Inn & Suites®, Homewood Suites by Hilton®, and Home2 Suites by Hilton®.
 

Bryant

Medlem
Normalt finns det väl ingen anledning att boka genom något annat än Hiltons hemsida...de har ju lägsta pris-garanti.

Kan ju iofs ibland vara så att Booking/Hotels.com etc har rumstyper som inte erbjuds (eller är slut) hos Hilton.

Jag bokade via supersavertravel och då endast pga av att jag hade "pengar" i deras bonussystem att lösa in. Annars bokar jag allrid via booking.com alt hotellets hemsida.

Jag har skickat mina uppgifter till hotellet så får vi se vad som händer.
 

Cornelius

Medlem
Normalt finns det väl ingen anledning att boka genom något annat än Hiltons hemsida...de har ju lägsta pris-garanti.

Kan ju iofs ibland vara så att Booking/Hotels.com etc har rumstyper som inte erbjuds (eller är slut) hos Hilton.

Hilton har rykte på sig att vara väldigt ogenerösa när det gäller att uppehålla prisgaranti, mindre generösa än vissa andra kedjors motsvarande garanti. Så om man hittar priser som är betydligt lägre på andra sidor än Hiltons egen kan det faktiskt vara värt att boka där istället.
 

Palazzi

Medlem
Hilton har rykte på sig att vara väldigt ogenerösa när det gäller att uppehålla prisgaranti, mindre generösa än vissa andra kedjors motsvarande garanti. Så om man hittar priser som är betydligt lägre på andra sidor än Hiltons egen kan det faktiskt vara värt att boka där istället.

Ok, trist :(
Det hade jag ingen koll på. Bokar ganska ofta Hilton, men ska vara ärlig och säga att jag inte brukar kolla priserna på andra sidor...
 

doc

Medlem
Jag har skickat mina uppgifter till hotellet så får vi se vad som händer.

Jag bokade hotell via resebyrå på Hilton och när resebyrån inte kunde lägga in numret gjorde jag som du och skickade epost till hotellet. De lade in kortnumret så jag fick de förmåner som jag är berättigad till i och med guldkortet.
 

Bryant

Medlem
Hilton tråden

Jag har mailat hotellet två ggr om min sena ankomst och guldkort. Ingen respons what so ever. Jag försöker tänka positivt att de ändå har noterat kortet :). Jag åker ju imorgon så då får jag svar.
 
Toppen