Senaste nytt

SAS Amex som additional card till Amex Platinum

Najk

Medlem
Jag har ett Amex Platinum och funderar på att växla över lite poäng till EB. Dock ger de ju en kurs på 10->1 medans om man har ett SAS EB AMEX så blir det kurs 10->2.

Jag funderar på vad som händer om jag skaffar ett SAS EB Amex som additional card.
1. Får jag då automatiskt kursen 10->2 vid överföring till EB?
2. Flyttas alla MR poäng automatiskt över till EB eller kan jag fortfarande styra det själv?
3. Blir det ingen extra avgift med ett SAS Amex?
 

Sakoz

Medlem
Snabbt svar.
1. Ja
2. Allt går till EB
3. Nej

Tyvärr är det fel JoeCool!

1. Kursen är tyvärr 10->1 för MR till EB.
2. Du kan själv välja hur många poäng du vill flytta
3. Nej, du får ha upp till 5 st extra kort, vilket ingår i årsavgiften för Platinumkortet. Ex. AMEX SAS EB / AMEX standard eller AMEX Gold.
 

EBGGOT

Medlem
Tyvärr är det fel JoeCool!

1. Kursen är tyvärr 10->1 för MR till EB.
2. Du kan själv välja hur många poäng du vill flytta
3. Nej, du får ha upp till 5 st extra kort, vilket ingår i årsavgiften för Platinumkortet. Ex. AMEX SAS EB / AMEX standard eller AMEX Gold.

Så sant!

Snackat med Amex om detta för jag tycket det är kasst med sämre ratio än SAS EB. Då svarar det att det ingår ett SAS EB och då kan man handla med det istället ... vad är då grejen med att ha AMEX P fall man inte skall använda det?

Mitt AMEX P åker ut genom dörren i Maj, det är helt enkelt inte värt det längre ...
 

Najk

Medlem
Så sant!

Snackat med Amex om detta för jag tycket det är kasst med sämre ratio än SAS EB. Då svarar det att det ingår ett SAS EB och då kan man handla med det istället ... vad är då grejen med att ha AMEX P fall man inte skall använda det?

Mitt AMEX P åker ut genom dörren i Maj, det är helt enkelt inte värt det längre ...

Innebär det att det kan köper med SAS Amex kortet går direkt till EB med ratio 10->2 medans det som handlas med Platinumkortet går till MR och sedan ger 10->1 vid överföring?
 

Cornelius

Medlem
Snabbt svar.
1. Ja
2. Allt går till EB
3. Nej

Tyvärr är det fel JoeCool!

1. Kursen är tyvärr 10->1 för MR till EB.
2. Du kan själv välja hur många poäng du vill flytta
3. Nej, du får ha upp till 5 st extra kort, vilket ingår i årsavgiften för Platinumkortet. Ex. AMEX SAS EB / AMEX standard eller AMEX Gold.

Pratar ni om samma sak här?
Handlade frågan om vad som händer med framtidiga poäng man ansamlar med SAS AMEX (som jag tror JoeCool svara på), eller vad som händer/kan hända med redan ansamlade MR-poäng (som väl Sakoz svarar på..?)?
 

Stefan62

Medlem
Så sant!

Snackat med Amex om detta för jag tycket det är kasst med sämre ratio än SAS EB. Då svarar det att det ingår ett SAS EB och då kan man handla med det istället ... vad är då grejen med att ha AMEX P fall man inte skall använda det?

Mitt AMEX P åker ut genom dörren i Maj, det är helt enkelt inte värt det längre ...

Jag betalar inte med mitt Platinum utan enbart med Amex EB. (Amex EB är gratis om man har Platinum.)

Platinum har jag enbart för att få två PriorityPass.
 
Toppen