Senaste nytt

Hotell på Phuket - Tips efterfrågas

Martin Gren

Medlem
Har en resa inbokat till Phuket första halvan av April 2016.

Nu undrar jag om forumet har några bra förslag på hotell. Kan nämna att jag är Hilton Gold (dock tycker jag inte Hilton-hotellen på Phuket verkar nått vidare) och IHG Gold.

Såg i en annan tråd där tips för Phuket efterfrågades att någon rekommenderade Pullman Phuket. Tycker det ser intressant ut men skulle gärna vilja få något mer förslag att välja mellan.

/Martin
 

toer00

Medlem
Hej,

Vi är själv inbokade till Phuket i Mars 2016. Då vi inte gillar områdena runt Patong - Karon -Kata så har vi valt att titta om oss efter boende
i närheten av flygplatsen (norra delen) dvs, Nai Yang, som är en fridfull liten oas... ;)

Väl där kan jag rekommendera antingen Indigo Pearl som är ett fantastiskt design hotell i en gammal gruva :cool:. Vi bodde där 1 v. vid nyår 2012, kan verkligen rekommenderas. Nästa år tittar vi dels på Indigo Pearl igen men också JW Marriott som ligger lite längre bort, enligt recemsioer här på BC samt på Tripadvisor också ett väldigt fint ställe, dock så tror jag att det finns några aktiviteter utanför själva hotellet.

/ Toer00
 

segra

Medlem
Söker också tips på boende på/omkring Phuket början av november.
Vi är totalt 4 st (2 vuxna och 2 barn (17,19 så de räknas som vuxna)
Gärna något grymt bra ställe men till grymt bra pris....:D
 

toer00

Medlem
Nix, men anläggningen sägs vara oerhört bra och iom att vi har bokat en "Pool villa" så får man hålla sig från stranden tils em.
Då sägs alla besökare försvinna...
 
Lycka till!! Området ser lika igenväxt ut på Google Earth som från utsidan. Skulle tro att det bara är riktigt trångt mellan 10 och 16.
Rayavandee.JPG
 

Naga

Medlem
Bor på Pullman KahoLhak nu PoolGardenVillaOcean view, bor här för tredje gången sedan det blev ett Pullman. (Merdien tidigare) Har just kvällsbadat i privata poolen efter kanon thai middag på BaanThai. I morgon barbecue på egna terassen/poolen till mycket rimliga pengar, jämfört med typ Banyan tree. Jag gillar Pullman KahoLhak skarpt, mycket bra kvalitet till rimliga pengar. Bor 8 nätter denna vistelse, kom hit i går.
Det är aldrig fullt på stranden...
 
Toppen