Senaste nytt

Min första BA First

Mikeswede

Medlem
Har idag lyckats uppgradera BA 1039 (LHR-PEK) från Business till först med Avios. Har några funderingar.

- När jag läser gamla reserapporter verkar det finnas "gammal" och ny first på 777. Någon som vet vilken det är till Peking ? Är det stor skillnad ?
- Ankommer från Göteborg samma dag ca 2 h före avgång. Blir man hämtad vid göteborgsflyget eller får man ta sig till gaten själv. Hinner man till Concorde rum på 2 h ?
- Något annat jag inte bör missa på min första BA first.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Senator

Moderator
Har idag lyckats uppgradera BA 1039 (LHR-PEK) från Business till först med Avios. Har några funderingar.

- När jag läser gamla reserapporter verkar det finnas "gammal" och ny first på 777. Någon som vet vilken det är till Peking ? Är det stor skillnad ?
- Ankommer från Göteborg samma dag ca 2 h före avgång. Blir man hämtad vid göteborgsflyget eller får man ta sig till gaten själv. Hinner man till Concorde rum på 2 h ?
- Något annat jag inte bör missa på min första BA first.

1. Alla B777-xxx på LHR har nya First. Inga problem
2. Hämtat? Av BA? På Heathrow? ;) Nej du, sådant finns inte. Du hinner ca. en timma i CCR under vanliga omständigheter
3. Nej... kanske spabesök om du gillar sådant..
 

agehall

Medlem
Beklagar att BA lurat av dig avios. Det är svårt att motivera BA First med avios, framförallt österut tycker jag. Produkten är riktigt undermålig och om vi här ibland tycker SAS är inkonsekventa är det inget mot BA First.
 

johhenrik

Medlem
Beklagar att BA lurat av dig avios. Det är svårt att motivera BA First med avios, framförallt österut tycker jag. Produkten är riktigt undermålig och om vi här ibland tycker SAS är inkonsekventa är det inget mot BA First.
Fast en upgrade är det väl värt? Jag vet att du gillar att dissa BA First, men jag har då varit nöjd de ggr jag flugit med dem. Visst, om man jämför med LH F inkl FCT så är det säkert sämre, men att påstå att han ska känna sig lurad är ju lite väl tycker jag.

@Mikeswede : Du har allt en behaglig resa att se fram emot kan jag lova dig. :)
 
Toppen