Senaste nytt

[Ekonomi] Amsterdam-Lima med British Airways/American Airlines/LAN Chile för 300-350E

pep

Medlem
...dealen ... ville dela med mig av den:
AMS-LON-MIA-LIM-MIA-LON-AMS
Flug Amsterdam Lima - Billigflüge Preisvergleich mit momondo.de.....
Velkommen i vores klub! Jeg synes det er et godt fund, og tak skal du have, da vi er flere interesserede. Er overasket over, at en af vores guruer kan finde endnu billigere? Haaber at agehall maaske kan dokumentere IB's bedre priser, da jeg ikke kan finde dem umiddelbart. Det er jo to helt forskellige alliancer, saa at rejse med OW i st. f. Skyteam kunne vaere meget interessant for dem af os der har privilegier dér...
 

agehall

Medlem
Kolla expertflyer - IB är betydligt billigare än de andra där. Jag har inte själv försökt boka det, men jag ser ingen anledning till att det inte skulle gå.

Edit: Kikade lite mer på det hela - jag utgår från att denna deal är en fuel-dump eller liknande. Annars går det inte att få till ett så lågt pris. Kikar man runt kan man hitta vissa datum då det är billigare att flyga på en BA-fare, men det kommer nog mest av att skatter/avgifter blir aningen lägre - IB har fortfarande mycket lägre fares än BA.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Results from ExpertFlyer.com
Kod:
Fare Information Search:

Departing AMS on 16/02/16 for LIM
Returning on 16/02/25
Purchasing at AMS
Viewing in currency SEK
Validated Results

Fare Basis  Airline  Booking  Trip Type   Fare           Cabin  Effective  Expiration  Min/Max  Advanced
                     Class                                      Date       Date        Stay     Purchase Req
NPROPE      UX       N        Round-Trip  640 (SEK)      E                             05 / 3M  03
PONNSO      IB       P        Round-Trip  640 (SEK)      E                             SU / 3M  
PNNN1O      IB       P        Round-Trip  825 (SEK)      E                             07 / 3M  
QNLN1C      BA       Q        Round-Trip  1353 (SEK)     E      15/12/25   16/03/18    07 / 12M 
APROPE      UX       A        Round-Trip  1492 (SEK)     E                             05 / 3M  03
OONNSO      IB       O        Round-Trip  1492 (SEK)     E                             SU / 3M  
ONNN1O      IB       O        Round-Trip  1678 (SEK)     E                             07 / 3M

Skatter och avgifter tillkommer, men de är ungefär desamma på alla bolag här. Så om en BA/AA-fare blir billigare så är det fuffens involverat...
 
  • Gilla
Reactions: pep

JimmyH

Medlem
Jag bokade den dealen innan nyår , då gick det att hitta för under 3k sek om det räknas som en FD eller inte vet jag inte hittade dealen på en blog.

Vi åker den 21/10 - 4/11 4 pers. (AMS-LIM)
Flygbiljetter totalt inklusive skatt och avgifter:

Flygpris: 6746 kr
Flygskatt: 5092 kr
Övrigt: 0 kr
Totalt: 11838 kr


Återstår att ta sig till AMS men hoppas på nån bra deal med SAS :)
 
  • Gilla
Reactions: pep

agehall

Medlem
Det är garanterat en fuel dump. Bränsletillägget på AMS-LIM ser ut att hamna runt 4k/person för en R/T...

Edit: Kanske inte en FD i traditionell mening (dvs 1x/3x eller liknande), men på något sätt blir det fel på bränsletillägget när man bokar, så man får nog räkna det som en FD.
 

JimmyH

Medlem
Tack för den här dealen. Det finns fortfarande datum där totalpriset ligger under 3000 SEK. Hoppas vi får se fler sådana dealar här på BC.


Vet inte om den här typen av deal hör hemma här riktigt finns gott om forum och bloggar men liknande deals men jag är ingen MOD, oavsett så kan jag rekommendera att ni söker på Cusco i stället för Lima för dit vill ni ändå :) Det går att hitta liknande priser dit men tyvärr hade jag redan bokat när jag fick reda på det.
 
Toppen