Senaste nytt

Diskussion om att matcha till sig status hos hotell

Kricka

Medlem
@Golfkillen Ja, man undrar ju onekligen.. Jag missade ju att nå Diamond förra året så
jag provade att matcha med mitt BW Diamond. Inget mail och när jag loggar in på mitt
HH-konto så står det fortfarande något om att "we're hitting reset of your status bar".
Idag kontaktade jag HHonors per telefon och fick besked om att jag är Diamond fram
till mars 2017.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Direktorn

Medlem
Alla vill ha status och känna sig exklusiv, helst utan att flera får access till extra benefits då det kan urholka benefits enligt en del kommentarer här och flera på andra forum...Tycker nog ändå Hilton gör rätt eftersom några som matchat kan komma att gå över från andra kedjor. Själv kommer jag självklart att bo på mer på Hilton som nybliven Diamond eftersom jag värdesätter lounge och frukost utan extra kostnad. Bodde 5 nätter på Hilton Tokyo med dottern förra hösten vilket kostade mig ca 3 k mer då jag valde att boka executive rum med lounge som statslös. Ni som är rädda för urholkning av programmet tror jag inte behöver oroa er. Finns ingen chans att jag och säkert fler med mig kommer att kunna klara nivån efter 2017...BC för mig är tips som kan förbättra mina semesterresor för lite extra utan kostnad. Nyttjade Accor Platinum förra året för lounge och nu blir det Hilton. Inget konstigt med det.
 

mha321

Medlem
Jag undrar vad detta "få-status-i-ett-cornflakes-paket" kommer göra med själva lojalitetsprogrammet och lounger etc. Känns ändå som att det är en rejäl urholkning.
Ja, det vore intressant att se hur många som faktiskt nappar på ett sådant erbjudande. På forum som detta gör naturligtvis "alla" det, men vi är inte så många om det slås ut över alla Hilton-hotellnätter på ett år. Det drar ju till sig en del extra kunder också naturligtvis, men hur många...
 

agehall

Medlem
Alla vill ha status och känna sig exklusiv, helst utan att flera får access till extra benefits då det kan urholka benefits enligt en del kommentarer här och flera på andra forum...Tycker nog ändå Hilton gör rätt eftersom några som matchat kan komma att gå över från andra kedjor.
Det Hilton har gjort fel, är att man inte begärt någon som helst bevis på att man faktiskt har tjänat ihop till status på andra kedjor. Det är faktiskt ett ganska hårt slag i ansiktet på oss som har bott ihop våra kort under flera år att man kan köpa sig statusen för USD35 och ett par e-mail.

Själv kommer jag självklart att bo på mer på Hilton som nybliven Diamond eftersom jag värdesätter lounge och frukost utan extra kostnad. Bodde 5 nätter på Hilton Tokyo med dottern förra hösten vilket kostade mig ca 3 k mer då jag valde att boka executive rum med lounge som statslös.
Och därför innebär det att 2016 kommer att vara ett år då Hilton-hotell är ännu sämre på att ge mig de förmåner jag har förtjänat eftersom det är ännu fler som konkurrerar om förmånerna.

Ni som är rädda för urholkning av programmet tror jag inte behöver oroa er. Finns ingen chans att jag och säkert fler med mig kommer att kunna klara nivån efter 2017...

Och tur är väl det.

BC för mig är tips som kan förbättra mina semesterresor för lite extra utan kostnad. Nyttjade Accor Platinum förra året för lounge och nu blir det Hilton. Inget konstigt med det.
Accor Platinum är (var) en aktieägarförmån. Det är egentligen helt sjukt att man fick deras topp-nivå så enkelt, men å andra sidan ger det urkassa förmåner, så det var väl kanske därför de bredde på lite. Det är dock mycket mer rimligt så som det är nu att man bara får Accor Gold, precis som man hos Club Carlson bara får Gold som aktieägare.

Hilton har varit otroligt frikostiga med att ge ut Gold, vilket är det överlägset bästa mid-tier av alla hotellprogram. Däremot har man varit ganska restriktiva med Diamond som man bara fått genom ett fåtal kanaler. Nu har man helt plötsligt i praktiken sålt det för USD35. Vad är inte konstigt med det?

Eftersom jag tillhör de som redan tidigare fått ganska lite kärlek från Hilton trots ganska många nätter hos dem så är jag rätt besviken på hur de har betett sig här. Detta kommer att urholka programmet, det är jag helt övertygad om.
 

Elberto

Medlem
Det Hilton har gjort fel, är att man inte begärt någon som helst bevis på att man faktiskt har tjänat ihop till status på andra kedjor. Det är faktiskt ett ganska hårt slag i ansiktet på oss som har bott ihop våra kort under flera år att man kan köpa sig statusen för USD35 och ett par e-mail.


Och därför innebär det att 2016 kommer att vara ett år då Hilton-hotell är ännu sämre på att ge mig de förmåner jag har förtjänat eftersom det är ännu fler som konkurrerar om förmånerna.



Och tur är väl det.


Accor Platinum är (var) en aktieägarförmån. Det är egentligen helt sjukt att man fick deras topp-nivå så enkelt, men å andra sidan ger det urkassa förmåner, så det var väl kanske därför de bredde på lite. Det är dock mycket mer rimligt så som det är nu att man bara får Accor Gold, precis som man hos Club Carlson bara får Gold som aktieägare.

Hilton har varit otroligt frikostiga med att ge ut Gold, vilket är det överlägset bästa mid-tier av alla hotellprogram. Däremot har man varit ganska restriktiva med Diamond som man bara fått genom ett fåtal kanaler. Nu har man helt plötsligt i praktiken sålt det för USD35. Vad är inte konstigt med det?

Eftersom jag tillhör de som redan tidigare fått ganska lite kärlek från Hilton trots ganska många nätter hos dem så är jag rätt besviken på hur de har betett sig här. Detta kommer att urholka programmet, det är jag helt övertygad om.


Håller inter helt med om vad du säga. Jag tycker inte att det är "helt sjukt att man får deras topp-nivå enkelt"
Jag matchade mot Accor Platinum vilket jag verkligen fick klättra up i.
Det är tufft när det finns nästan inga Accor hotells kvar i Sverige. Jag bodde der nästan under hela hösten.
Sen är det så att varje natt kostar mer än t.ex. på Sofitel i Berlin. Jag boka alltid full-flex utan rabatt.
Så jag (eller företaget) har verkligen betalad mycket pengar för statusen.
 

Kricka

Medlem
Håller inter helt med om vad du säga. Jag tycker inte att det är "helt sjukt att man får deras topp-nivå enkelt"
Jag matchade mot Accor Platinum vilket jag verkligen fick klättra up i.
Det är tufft när det finns nästan inga Accor hotells kvar i Sverige. Jag bodde der nästan under hela hösten.
Sen är det så att varje natt kostar mer än t.ex. på Sofitel i Berlin. Jag boka alltid full-flex utan rabatt.
Så jag (eller företaget) har verkligen betalad mycket pengar för statusen.

Jo, men som @agehall säger så kunde man få Accor Platinum genom att köpa några
aktier (vilket jag gjorde 2014). Däremot, som jag skrev tidigare i denna tråd, så kunde
jag inte få behålla mitt HH Diamond trots 53 nätter hos Hilton under 2015 ! Var tvungen
att göra som många andra och statusmatcha mitt BW Diamond till HH Diamond för 2016.
Håller därför med om att det är märkligt att "trogna" kunder inte premieras bättre !
 

Direktorn

Medlem
Agehall. Var glad istället att vi som matchat för Diamond får chansen att testa detta. Tror faktiskt de flesta här inte klarar att bo ihop till nivån. Tror för övrigt att statusmatchkampanjer som denna och rykten kring det hjälper till att öka läsarbasen för BC. Utan den här typen av kampanjer, deals och annan statusmatch mellan flygallianser skulle det vara meningslöst att läsa här för merparten tror jag. Ingen vill läsa om elitresenärer som dig och några fler som fick rumsuppgradering och lounge på fint hotell utan att någonsin få chansen att uppleva det själva. Möjligheterna att nå förmåner För egen del är viktigt för BC läsarna.
 
Toppen