Senaste nytt

Förslag på nya ölsorter ombord SAS

Rebels Anti Hero IPA är sååå god! Köpte med mig 12 burkar hem från Chicago i höstas. Men håller med dig att Goose Island ligger väl närmare till om de skall välja lokalt i Chicago. Fast deras 312 är bra också....
 

Agö

Medlem
Jag tycker det finns tillräckligt bra skandinaviska mikroöl så skulle hellre se det än amerikanska. Också roligare för utländska resande att kunna prova skandinavisk öl.
Bra talat. Danska ex-CPH, svenska ex-ARN och norska ex-OSL. Ger en lokal prägel. Överlag borde det även gälla för vin och sprit ombord. Vin är väl svårt men det finns ju helt OK eiswein (tänker primärt på Blaxsta) och på spritfronten finns det ju mycket bra. Därtill borde ostbrickan vara skandinavisk.

Edit: vore grymt med en Omnipollo Leon som fördrink.
 

palmen

Moderator
Det ena behöver ju inte utesluta det andra, skulle kunna ha både nordisk mikroöl samt öl från landet man flyger till/från.
Amerikanarna gör så mycket bättre öl än vad vi gör i Sverige tyvärr, även om en hel del bra grejer börjar produceras nu åtminstone. På resor till USA skulle det sitta fint med Poppels American Pale Ale om det ska vara svenskt.

Nu handlar inte denna tråd om svenska produkter ombord så det blir lite OT, men jag vill inte se Mackmyra ombord som svensk whisky, den är ju ungefär som grants vad det gäller hur "bra" den smakar... Hven, Smögen eller Box skulle i så fall vara bättre.
 

Agö

Medlem
Amerikanarna gör så mycket bättre öl än vad vi gör i Sverige tyvärr
Så kan det säkert vara men det finns goda skäl att uppmärksamma det skandinaviska på ett flygbolag som stoltserar med att vara skandinaviskt. Jag finner det märkligt att man serverar franskt dessertvin när det finns alldeles utmärkta skandinaviska substitut. Likaledes förefaller det onödigt att servera amerikansk öl ombord när man har fullgoda skandinaviska alternativ. Det är ju ett sätt att utmärka sig på det sätt SAS idag vill göra.
 
Toppen