Senaste nytt

Söker: Business Stockholm/Köpenhamn/Oslo - British Columbia för 2 pers i påsk.

Abso

Ny medlem
Hej,

Jag vill åka skidor i påsk! Datumen jag letar efter är idealt utresa 17 mars, hemma 28 mars.

Har försökt hitta med Uniteds sökverktyg från ARN till YVR/YYC och SEA. Hittar utresa, men ingen hemresa...
Klass: helst business, men first kan funka.
Pris: 2-4-1 award-resa med Star Alliance och Eurobonus-poäng (110 k poäng i business/150 k first).
Antal: 2 pers
Kriterier: Inget superviktigt, men helst en bekväm resa, sub 20 h och max 2 byten.

Är det någon som sitter på några andra vettiga destinationer som ger närhet till skidåkning i BC än de jag sökt efter?
Eller har jag missat något mer basic när jag letat efter resor?

Väl mött,
Viktor
 

Dr. Miles

Expert
Hej,

Jag vill åka skidor i påsk! Datumen jag letar efter är idealt utresa 17 mars, hemma 28 mars.

Har försökt hitta med Uniteds sökverktyg från ARN till YVR/YYC och SEA. Hittar utresa, men ingen hemresa...
Klass: helst business, men first kan funka.
Pris: 2-4-1 award-resa med Star Alliance och Eurobonus-poäng (110 k poäng i business/150 k first).
Antal: 2 pers
Kriterier: Inget superviktigt, men helst en bekväm resa, sub 20 h och max 2 byten.

Är det någon som sitter på några andra vettiga destinationer som ger närhet till skidåkning i BC än de jag sökt efter?
Eller har jag missat något mer basic när jag letat efter resor?

Väl mött,
Viktor
Välkommen till BusinessClass, @Abso!

Det finns två platser i Business class på Seattle (SEA) - Frankfurt (FRA) den 28 mars 2016, dock ankomst är 29 mars.

2016-MAR-28
LH 491
Seattle 14:00 - Frankfurt 08:40+1
Boeing 747-400
 

fcx

Medlem
Om du redan har sökt med United så finns det inte så mycket som vi andra kan "trolla fram" tyvärr. Det finns lite hemresor, exempelvis denna:

Skärmklipp.PNG

Är man villig att stå ut med att flyga economy till Washington DC så brukar det finnas rätt hyggliga möjligheter att åka vidare därifrån på award.
 

Abso

Ny medlem
Tack för välkomnandet Dr. Miles, och tack för hjälpen fcx :>

Bra tips, men har jag missat någon hub i närheten som man också kan söka på?
 

Dr. Miles

Expert
På den 27:e mars 2016 finns det följande Turkish Airlines flighter som har 2 st Business class awardplatser.

San Francisco->Istanbul
Toronto->Istanbul
Houston->Istanbul
 

fcx

Medlem
Tack för välkomnandet Dr. Miles, och tack för hjälpen fcx :>

Bra tips, men har jag missat någon hub i närheten som man också kan söka på?

Star alliance hubbar i Nordamerika är, i mitt tycke:

San Francisco
Houston
New York
Washington DC
Toronto

I mars öppnar dock SAS linjen Stockholm - Los Angeles. Kanske går det att hitta platser där?
 

MegaFlyer

Medlem
För skidåkning i BC gäller Calgary - Banff, Lake Louise och nära till Fernie 3,5hrs etc. Vancouver för Whistler etc. Edmonton kan också fungera men då blir det ca 5 hrs t Fernie, via Calgary.

Det är också smidigt att flyga till Cranbrook via Vancouver eller Calgary. Fernie ligger lite över en timme fr Fernie.

Grym snö, bra folk och grym natur. Blir sjukt avis!!!
 

Abso

Ny medlem
Härligt, tack för många snabba svar! Bokade ARN-BRU-YUL-YYC på utvägen och SEA-FRA-ARN på hemvägen, men då blev Montreal - Calgary i ekonomi... Hon verkade först ha svårt att låta mig boka open jaw iom olika ankomst/avfärdsländer, men hon fick "precis veta att det är ok".

Det verkar vara ett ständigt intressant ämne med bränsleavgifter Matrix vs faktisk bokning. Fick själv fram ca 3500 kr från Matrix-verktyget, och fick först höra ca 3900 från Tallinn, som sedan ändrades till 3300 (ARN-BRU är SK som de inte dragit bort initialt).

Hur är LH business i 747-400?? :D
 
Toppen