Senaste nytt

Strul med British Airways multicityverktyg

TheEagle

Medlem
Försöker boka en en biljett med BA på deras hemsida från Europa till Karibien. Har hittat en biljett utan problem på ITA Matrix. När jag väljer den enkla bokningen på BA:s hemsida hittar den ett antal rutter med olika förslag där både BA och AA flyg ingår. Men just den rutten jag vill åka finns inte med. Antagligen kan jag boka biljetten på AA:s sida misstänker jag. Det finns dock ett problem. Funderar på att försöka uppgradera transatlantic flighterna med avios från business till first och då måste bokningen vara gjord på BA:s hemsida.
Väljer jag multicity alternativet på BA:s hemsida får jag upp samtliga flighter. Dock bara med BA-prefix. Varför får jag inte upp några AA alternativ här som jag får på den enkla bokningen?
Har faktiskt också hittat flighter med BA tillgång i aktuell boxningsklass. Men multicityverktygen kräver då 120 minuter i bytestid på alla flygplatser även om flygplatsens krav är mindre. Detta gör att det strular ytterligare. Har någon tips hur man kommer runt detta?
 

nota bene

Medlem
Jag har bra erfarenhet av både Bremen och Gold line UK. Brukar inte ha några större problem om man kollat tillgänglighet och priser i förväg.

Felet med 120 min är en känd bugg men går inte att komma runt med annat än att boka via vanlig sökning (och då kommer ju i princip aldrig det man vill ha upp). Enklaste sättet är att boka via AA.com med multi city, som är betydligt mindre buggig.

Men ska du ha det på BA-STOCK återstår bara att ringa.
 
Toppen