Senaste nytt

SAS Gold Lounge, Stockholm Arlanda Terminal 5

Jacob

Medlem
I stort en trevlig lounge på Sveriges största flygplats, dock är loungen ganska liten och kan lätt bli trång under högtrafik.
 

Homer

Medlem
Vilken tid byter det till ost och kex?
Det kan ju inte vara så att det sker slumpmässigt och godtyckligt.
Är det samma tid på helger?
 

Hansi

Medlem
Håller med om att loungen är alldeles för liten. Blev lite bättre efter ombyggnaden. Maten måste vara den sämsta i Europa. Efter 5 års pendlande är jag jättetrött på hårdkokta ägg med paprika till frukost och konstiga köttbullar med mixtsallad till lunch - Fantasi hos chefen kostar så lite (kolla CPH lounge!!!).
 
Jag fattar inte riktigt hur man kommer in på dessa loungar på Arlanda. I "Business-loungen" kan man enligt SAS ta med en vän eller upp till 4 familjemedlemmar (jag har guldkort). Men vad gäller i denna Gold Lounge? Det står ingenstans...
 

NotRyan

Medlem
Jag fattar inte riktigt hur man kommer in på dessa loungar på Arlanda. I "Business-loungen" kan man enligt SAS ta med en vän eller upp till 4 familjemedlemmar (jag har guldkort). Men vad gäller i denna Gold Lounge? Det står ingenstans...
Samma gäller där då du har *A Gold...
 
Jag fattar inte riktigt hur man kommer in på dessa loungar på Arlanda. I "Business-loungen" kan man enligt SAS ta med en vän eller upp till 4 familjemedlemmar (jag har guldkort). Men vad gäller i denna Gold Lounge? Det står ingenstans...

Jag trodde att det var det som gällde med guldkort, att man kan gästa vän eller familj. Och att det gäller båda loungerna. Annars krävs C-biljett, och då har man inte tillgång till Gold.
 

jake_f

Ny medlem
Flyger oftast från CPH men undrar om detta med lounger på Arlanda, VARFÖR har inte SAS en lounge bland utrikes-gaterna? Nu fick man gå ut och leta sig tillbaka till gate 1 för att hitta loungen... OK man får motion men inte smidigt...är det Norwegian som tar över? ;)
 

Agö

Medlem
Flyger oftast från CPH men undrar om detta med lounger på Arlanda, VARFÖR har inte SAS en lounge bland utrikes-gaterna? Nu fick man gå ut och leta sig tillbaka till gate 1 för att hitta loungen... OK man får motion men inte smidigt...är det Norwegian som tar över? ;)
Hur menar du nu? SAS har en lounge på T5 och använder sig primärt av gate 1-10 för trafik inom Schengen. F-piren används för flighter utanför Schengen och till och från, vid behov, flighter inom Schengen. Menar du att SAS skulle ha en lounge borta vid F-piren också?
 
Toppen