Senaste nytt

Byte inrikes till inrikes på Landvetter

ekf

Medlem
20 minuters byte inrikes->inrikes på Landvetter med handbagage, genomförbart?
Boarding är väl normalt 20 min innan avgång, så är du inte sen in så kan det ju gå förutsatt att du inte får gater som är en bit ifrån varandra. Jag skulle nog boka med mer tid mellan om det inte är samma plan som flyger...
 

jonlindsten

Medlem
Boarding är väl normalt 20 min innan avgång, så är du inte sen in så kan det ju gå förutsatt att du inte får gater som är en bit ifrån varandra. Jag skulle nog boka med mer tid mellan om det inte är samma plan som flyger...
Är ej samma plan så får väl bli så, inte fy skam att slå ihjäl en eller två timma i loungen. Bättre att va på den säkra sidan än att stå med lång näsa :)
 

olo

Medlem
20 minuters byte inrikes->inrikes på Landvetter med handbagage, genomförbart?
Boarding är väl normalt 20 min innan avgång, så är du inte sen in så kan det ju gå förutsatt att du inte får gater som är en bit ifrån varandra. Jag skulle nog boka med mer tid mellan om det inte är samma plan som flyger...
Är det på samma biljett är det lugnt. Det tar inte många minuter att gå om man har lite tempo i stegen.

Någon som vet vad MCTn är för GOT?
 

ekf

Medlem
Är det på samma biljett är det lugnt. Det tar inte många minuter att gå om man har lite tempo i stegen.

Är det på samma biljett, och han inte har en tid att passa efter sina runs så är det ju bara att köra på, i värsta fall får ju SAS boka om honom till nästa plan...

Även om man springer så tar det väl en 2-3 minuter från längst bort på "gamla inrikes" till, säg, gate 17. Känns som en evighet att gå i normal takt från loungen till längst bort...
Till det ska du lägga tiden att ta sig ut ur planet, förutsatt att han inte sitter på rad 1, men det var ju en segment run, så antagligen är sittplatsen längre bak...
 
Toppen