Senaste nytt

2 platser i ANA First Europa-Tokyo?

palmen

Moderator
Är det någon som har sett 2 tillgängliga award-platser i First med ANA på samma flight?
Har tittat igenom flera datum och hittar som mest 1 tillgänglig plats.

Det skulle ju kunna vara så att de släpper 1 plats nu och eventuellt 1 plats senare, det blir dock väldigt mycket gambling att boka en F-award för 1 person och hoppas på att det dyker upp en plats till för resesällskapet. Lufthansa F brukar kunna gå att hitta 2 platser 14 dagar innan, men tanken var att helst kunna säkra upp åtminstone en hemresa med ANA F i förväg.
 

Hylve

Medlem
Andra datumet jag sökte (8 feb) fanns det 2 plåtar på NH212 LHR-HND, så det borde inte vara helt omöjligt att hitta fler godbitar.
 

palmen

Moderator
Andra datumet jag sökte (8 feb) fanns det 2 plåtar på NH212 LHR-HND, så det borde inte vara helt omöjligt att hitta fler godbitar.
OK, det är ju positivt, men för min del tittade jag i slutet på juni, visserligen bara från FRA, får nog utöka den sökningen lite till andra destinationer i Europa som har ANA F också :)
 

palmen

Moderator
3-9 februari kan man åka 2 personer tur och retur till Tokyo från London med ANA F om det är någon som har nytta av det. Hade varit perfekt om jag hade kunnat komma loss just de datumen men det går väl fler tåg framöver...
 

Glenn E

Medlem
Släpper de så få platser och så sällan i F? Hur många sittplatser har de i deras F-kabiner?
De verkar släppa en plats per flyg i stort sett.
Det kan man se om man tittar ungefär 11 månader fram i tiden.
ANA har 8 platser i första klass på sin B777-300ER.
Min högst personliga uppfattning är att det är bättre att åka själv i första klass för sätena är så stora så det är svårt att prata ändå och man blir så uppassad så det är lite störande att åka 2.
Lite som att sitta i den tysta avdelningen på tåget och sitta och prata hela tiden.
 
Toppen