Senaste nytt

Air Berlin top bonus status challenge

charlesswe

Medlem
Enligt travel-dealz.de, AB ger nu möjlighet att matcha LH status mot topbonus status om man klarar 'utmanignen'.

Som airberlin nu tillhör oneworld, har en status match på topbonus bli mycket intressant. Emellertid är detta kompletteras med en utmaning. Du får status för en tid på prov och om det flyger på angivna segmenten / miles får du status för ett helt år.

Provanställningstiden är 4-6 månader. Under denna tid kan du alla använda alla fördelar av staten.
Om du inte uppnå de nödvändiga segmenten / miles du faller tillbaka på Classic.

bekräftat:
Lufthansa FTL -> Silver airberlin
Lufthansa SEN -> airberlin guld
Lufthansa HON -> airberlin guld

genomförande:
Skicka ett e-postmeddelande med skannade kort och ditt topbonus nummer: topbonus@airberlin.com
Du kommer att få ett individuellt utmaning.

En översikt av fördelarna med varje status nivå hittar du här: topbonus fördelar

Källa: Google Translate
 
Last edited:

agehall

Medlem
Det där låter intressant. Undrar hur mycket miles man behöver flyga ihop för att klara deras challenge.. Jag tänkte försöka få minst guld i alla tre allianserna i år och även om jag tänker flyga ihop det på riktigt så vill man ju börja direkt på guld.
 

Homer

Medlem
Det där låter intressant. Undrar hur mycket miles man behöver flyga ihop för att klara deras challenge.. Jag tänkte försöka få minst guld i alla tre allianserna i år och även om jag tänker flyga ihop det på riktigt så vill man ju börja direkt på guld.

Ingen större bedrift, exempelvis är AA:s nästa lägsta nivå guld.
 

agehall

Medlem
Ingen större bedrift, exempelvis är AA:s nästa lägsta nivå guld.

Fast är AA Gold == OW Gold? (Eller vad det nu heter?)

Oavsett så lär det bli EBG (flyger för lite med SK för att kunna bli EBP), FBP samt BA vad-det-nu-heter. Inget A3 eller annat "fusk" här inte. :) Dock vore det smidigt att fixa TopBonus Gold så att man får lounge access från dag 1 innan man börjar samla hos BA.
 

Homer

Medlem
Fast är AA Gold == OW Gold? (Eller vad det nu heter?)
.

AA Gold = OW Ruby= BA Brons= Finnair Silver osv
Topbonus Gold= OW Sapphire= BA Silver = Finnair Guld = AA Platinum osv
(Topbonus Platinum = OW Emerald)
My oneworld tier status - oneworld

Dock vore det smidigt att fixa TopBonus Gold så att man får lounge access från dag 1 innan man börjar samla hos BA.

Det måste väl gå att använda AB status för att komma in i loungen även om du krediterar miles till annat program.
 

David

Medlem
Tog på mig en status challenge häromveckan. Ifall jag flyger in 17,000 status miles eller 20 flygningar under de kommande 4 månaderna förlänger de guldstatus ett år. Halva detta så blir det silver istället. Eftersom jag framöver, det lilla jag flyger i tjänsten, mestadels flyga AB passar detta ganska bra, dock ligger de 4 månaderna lite dåligt över sommaren...
 

David

Medlem
Nu blev det ju en resa till Kina med Airberlin/Etihad så det var inga konstigheter att dra in de 17,000 miles som behövdes. Ett mail så snart jag hade fått in poängen på kontot till "goldservice" och det är bekräftat att jag har guldkort ett år till.

De löste för övrigt en retro claim av on board cash upgrade på bara några minuter. Bra service.
 
Toppen