Senaste nytt

Söker bra pris affärsklass Dubai och Malé, Maldiverna

rvarttinen

Medlem
Hejsan,
Söker ett bra pris på en biljett för två till Malé (MLE) med ett stopp i Dubai (DXB).
  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm, Arlanda, ARN
  • Var är din destination? Malé, Maldiverna, MLE
  • När vill/behöver du resa ut? 2016-02-15
  • När vill/behöver du komma hem? 2016-03-04 (avresa MLE 2016-03-03)
  • Hur länge vill du vara borta? ... det är mellan dessa två datum.... 2016-02-15 -- 03-03
  • Hur många personer som skall resa? 2
  • I vilken kabinklass? Affärsklass, business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Inga egentliga preferenser, men t.ex. Emirates, Etihad, går bra. Tider och kabinklass viktigt,förutom budgeten...
  • Vad är din budget? (per person) ca 16 000 ... 20 000
  • Vad är det viktigaste för dig? Tider, kabinklass (sitta bekvämt, bra mat) och stopp i Dubai 2016-02-15 -- 18
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Dubai på utresan med avgång till MLE 2016-02-18
Alltså, vi behöver kunna göra ett stopp i Dubai på utresan. Hotell/resort är redan bokat så det är nu bara flygbiljetter som fattas.
 

palmen

Moderator
Qatar har just nu kampanj på Business till Maldiverna, kostnad är strax över 20.000 kronor per person. Tyvärr löser inte det problemet med att ni vill till Dubai.
Med Qatar kan ni flyga hem på morgonen den 3e mars och vara hemma på kvällen samma dag.
Lägger man in multicity så verkar priset skena iväg till 67000 (för 2 personer)

Billigaste jag hittade på matrix vid snabb sökning på era datum är ca 30.000 per person med Emirates.

Gjorde ytterligare ett test och köra 2 biljetter med Qatar (med alla risker som kommer med det om det blir försening, kräver en övernattning i Dubai på flygplatsen vid hemresan, landa i Dubai vid 02 och resa vidare på morgonen).
Stockholm-Dubai 15/2-4/3 -> 21294 kronor
Dubai-Maldiverna 18/2-3/3 -> 7930 AED = 18500 kronor
Totalt pris ca 39.700 kronor för 2 personer vilket är inom budget men kanske inte helt optimalt flygmässigt om man inte vill göra lite extra stopp.
 

bossefin

Medlem
Nästan så vi kunde mötts i Malé. Landar den 2 mars. Om du har EB-poäng så fanns det för en månad sedan hyfsat med bonusplatser i C med Turkish...men det funkar ju inte för dig på utresan. Dessutom tyvärr hyfsat lång transfertid i IST med trist avgång mitt i natten.
 

rvarttinen

Medlem
Kan meddela att det blev Emirates, ca 23 000 per person i affärsklass (O och Z). Tre nätter i Dubai på vägen till Malé och marktransport bokad (ingår i biljettpriset) till och från Arlanda och på plats i Förenade Arabemiraten. Väl på Maldiverna blir det transfer med sjöflygplan som vanligt, dock det är något som resorten tar hand om och debiterar oss ...
 

rvarttinen

Medlem
Nästan så vi kunde mötts i Malé. Landar den 2 mars. Om du har EB-poäng så fanns det för en månad sedan hyfsat med bonusplatser i C med Turkish...men det funkar ju inte för dig på utresan. Dessutom tyvärr hyfsat lång transfertid i IST med trist avgång mitt i natten.
Ja - det hade varit kul att ses. Vilken resort ska ni till?

Transfer i IST är annars rätt ok med den lounge som Turkish erbjuder ... efter det blev det till att sova ombord ... vi flög TK förra året till Malé via IST. Tyvärr jobbig hemresa också med rätt tidig ankomst i IST... dock, inte så många i loungen den tiden på dygnet.
 

RonnieK

Medlem
Kan meddela att det blev Emirates, ca 23 000 per person i affärsklass (O och Z). Tre nätter i Dubai på vägen till Malé och marktransport bokad (ingår i biljettpriset) till och från Arlanda och på plats i Förenade Arabemiraten. Väl på Maldiverna blir det transfer med sjöflygplan som vanligt, dock det är något som resorten tar hand om och debiterar oss ...
Nu är Emirates nere i 20.000 SEK. Blir lite sugen på att testa trots att de inte ingår i min allians.
 

rvarttinen

Medlem
Ja - fick erbjudandet (20 370:) i eposten nyss ... de har kanske släppt fler stolar i O-klass nu? ... som var den riktigt billiga businessdealen när jag kollade då. Tyvärr gick de åt på några av våra segment innan jag han boka, därav fick lite högre pris och Z-klass på dessa övriga segment för vår del.

De ingår inte i mina allianser heller - men, såg att det inte krävs så värst mycket för att komma upp i lite status. Två resor i affärsklass via Dubai och så når man silvernivån. Såg liknande priser förut (runt 20 000) till Johannesburg. Annars går det nog kreditera något hotellprogram, t.ex. SPG.
 
Toppen