Senaste nytt

Olika tillgång hos BAEC beroende på om 2-4-1 appliceras eller inte

agehall

Medlem
Jag satt just och kikade lite på BAEC för att använda en 2-4-1-voucher. Jag hade häromdagen gjort liknande sökningar och sett rätt mycket tillgänglighet så därför klickade jag bara på en av mina tidigare sökningar och utgick från den.

Nu visade det sig att det i princip inte fanns några BA-alternativ alls, vilket gör det svårt att använda vouchern. (Som måste användas på BA-metall!)

Efter lite fram och tillbaka så noterade jag att sökningen jag hade valt var för en person, och inte för två, så jag gjorde en ny sökning för två personer och valde att jag ville applicera min voucher. Döm om min förvåning då jag helt plötsligt såg mycket mer tillgänglighet!

Jag vet inte om det här är BAIT som bara har glitchar eller om det verkligen är så att man ser mer tillgänglighet om man applicerar en 2-4-1-voucher när man söker.

Någon annan som noterat samma sak?
 

trekker

Medlem
Inte samma vouchrar, men jag holl pa och kollade tilkganglighet for att boka en resa for 4 i ET och uppgradera med alla upgrades vouchers till CE. Ingen tillganglighet pa de billigare flygen, men pa de dar ET biljetten ar sa pass dyr sa man far billigare CE biljetter om man bokar dom for cash. Borjar faktist trottna pa BA och funderar pa att sluta flyga med dom.
 

agehall

Medlem
Inte samma vouchrar, men jag holl pa och kollade tilkganglighet for att boka en resa for 4 i ET och uppgradera med alla upgrades vouchers till CE. Ingen tillganglighet pa de billigare flygen, men pa de dar ET biljetten ar sa pass dyr sa man far billigare CE biljetter om man bokar dom for cash. Borjar faktist trottna pa British Airways och funderar pa att sluta flyga med dom.

Just det där har jättedåligt värde, så det är inte speciellt mycket bättre hos andra bolag heller.

Men jag håller annars med dig - BAEC har verkligen gått ner sig sista året. Tyvärr så gör ju "Augustirean" att jag är fast hos BA under 2016 också.
 

trekker

Medlem
Just det där har jättedåligt värde, så det är inte speciellt mycket bättre hos andra bolag heller.
Egentligen vill jag ju anvanda vouchrarna for att boka i CW och uppgradera till F. Men att hitta 4 biljetter for detta andamalet ar ganska svart om inte omojligt. Alternativet ar ju att boka tre resor och gora detta sjalv, men har egentligen inte tid for detta da enda planerade ledigheten ar med familjen.
 

agehall

Medlem
Egentligen vill jag ju anvanda vouchrarna for att boka i CW och uppgradera till F. Men att hitta 4 biljetter for detta andamalet ar ganska svart om inte omojligt. Alternativet ar ju att boka tre resor och gora detta sjalv, men har egentligen inte tid for detta da enda planerade ledigheten ar med familjen.

Det är här man ska vara GGL så man kan använda sina jokrar...
 

Direktorn

Medlem
Tack för tipset Agehall. Ska boka en F resa under julledigheten. Har hittat ganska bra tillgänglighet till KUL tidigare när jag slött gjort några sökningar. Flög den sträckan förra året med. Tror de ska sätta in en 787 nu i vår om jag minns rätt med bara 8 platser i F. Går att hitta nästan gratis biljetter vidare från KUL till många öar bla Borneo som jag är småsugen på.
 

agehall

Medlem
Absolut. Jag är visserligen sur på timingen för när de ändrade GGL-gränsen, men egentligen är det helt rätt.

Dock har programmet generellt gått ner sig på flera sätt. Det är givetvis mindre dåligt om man är GGL, men fortfarande sämre än det var för något år sedan.
 

agehall

Medlem
Fast det är det ju slut med snart. Från och med årsskiftet blir ju BA-Visa i princip helt värdelöst.

Sedan har ju GGL, precis som alla andra, drabbats av försämrad intjäning (även om det inte påverkade premiumklasserna jättemycket) och alla andra saker BA trixat med.
 
Toppen